به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: این تعداد کتابخانه در شهرهای طبس مسینا، قهستان، گزیک و روستای «نوغاب» احداث می شود که برای ساخت این طرحها به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی گفت: باید شرایطی ایجاد شود که همه مردم به راحتی بتوانند به کتابخانه دسترسی داشته باشند و کتابهای مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.
وی به تعداد کتابخانه های موجود شهرستان هم اشاره کرد و افزود: در شهرستان 6 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که در این کتابخانه ها 47 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد.

**برگزاری 70 عنوان در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان درمیان
رئیس کتابخانه های عمومی درمیان هم گفت: از ابتدای امسال از کتابخانه های این شهرستان 21 هزار و 119 جلد کتاب امانت گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
طاهره رمضانی ادامه داد: بیشترین استقبال از کتابهای کمک درسی، داستانی و مذهبی بوده است و دانش آموزان و کودکان بیشترین قشر مراجعه کننده به کتابخانه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزار و 684 نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو هستند، اضافه کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان یک هزار و 723 متر مربع است که سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی به ازای هر 100 نفر 2.7 متر مربع است.
رمضانی همچنین از برگزاری 70 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان خبرداد و گفت: جلسه نقد کتاب، مسابقه کتابخوانی، نشست کتابخوانان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، مسابقه نقاشی، عضویت رایگان، بخشودگی دیرکرد جرایم، عقد تفاهم نامه با ادارات و تجلیل از کتابخوانان نمونه از مهمترین این برنامه هاست.
وی در خصوص پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون از این محل 118 میلیون و 837 هزار ریال پرداخت شده و شهرداری ها 120 میلیون ریال به کتابخانه های شهرستان بدهی دارند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556* 6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.