محسن زینلی تختی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه اقشار جامعه از کودکان و دانش آموزان تا دانشجویان و بزرگسالان مخاطبان این برنامه ها هستند و مراسم ها در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها مدارس و کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
20 تا 26 آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده و برنامه های این هفته به مدت 10 روز در استان برگزار می شود.
جشن گرامیداشت مقام کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار استان به عنوان مهم ترین رویداد هفته کتاب است که به گفته وی، در روز 30 آبان برای تجلیل از کتابداران شاخص و فعالان کتاب و کتابخوانی هرمزگان برگزار می شود.
24 آبان، روز گرامیداشت مقام کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار عضویت در تمامی کتابخانه های عمومی هرمزگان رایگان انجام می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اضافه کرد: افزون بر 80 نشست کتاب ‌خوان، 15 نشست نقد و بررسی کتاب و 53 مسابقه کتاب‌خوانی هم در این هفته برگزار می شود.
زینلی تختی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه های کودک ازجمله قصه گویی، نمایشنامه خوانی، کلاس نقاشی و ساخت کاردستی ، نشست های شاهنامه ، بوستان و گلستان خوانی کودکان بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در این هفته است.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان از روزشنبه بیستم تا جمعه بیست و ششم آبان در سراسر کشور برگزار می ‌شود.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.