به گزارش ایرنا، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات این نهاد افزود : اگر برای بازسازی کتابخانه های فرسوده در استان اعتباری تخصیص نیابد پلاسکوی دیگر در حال وقوع خواهد بود.
وی با بیان این وضعیت ساختمان کتابخانه سلمان فارسی شهرستان مهدیشهر و کتابخانه 22بهمن شاهرود بحرانی و نیازمند توجه ویژه است ، تصریح کرد : بازسازی کتابخانه های فرسوده نیازمند تامین اعتبار و توجه خیرین به این حوزه است.
وی با بیان این که حضور خیرین در حوزه کتاب و کتابخانه ها کم رنگ است، توجه خیرین به بخش کتابخانه ها را خواستار شد.
به گفته وی سال گذشته از 2میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده به استان سمنان فقط 800 میلیون ریال آن تخصیص یافت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت : امسال 6 میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص داده شد.
سماکوش احداث کتابخانه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را از اولویت های کاری نهاد کتابخانه های عمومی استان برشمرد و گفت : در هشت روستای استان که جمعیت بالای یک هزار و500 تن جمعیت دارند احداث کتابخانه در اولویت قرارگرفته است.
وی خاطرنشان کرد : کتابخانه روستای نردین از توابع میامی افتتاح شده و کتابخانه روستای نام نیک از توابع شاهرود و کتابخانه مهدیشهر در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را بیش از 54 هزار تن عضو اعلام و اضافه کرد : این تعداد اعضا نسبت به سال گذشته 21درصد رشد داشته است.
وی ارزش ریالی کتاب های اهدایی امسال را بیش از 20 میلیارد ریال و سال گذشته را بیش از یک میلیارد و 490میلیون ریال ذکر کرد.
وی غبارروبی از گلزار شهدا ، دیدار با مقامات استانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه عمومی استان و حضور کتابداران در مجامع عمومی و مراکز آموزشی کودکان را از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی بیستم تا بیست و ششم آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.