امیرعلی نیکبخش روز سه شنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان افزود: متاسفانه برخی رسانه ها انعکاس برخی اخبار را بدون بررسی های لازم و سنجش وضعیت جامعه انجام می دهند و با برخی بزرگ نمایی ها در صدد هستند تا افکار منفی را به جامعه القا کنند.
وی با قدردانی از همراهی خبرگزاری ایرنا مرکز زنجان در انعکاس اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی ، اظهار کرد: این رسانه دارای ظرفیت های بالایی در حوزه اطلاع رسانی است.
نیکبخش به قرابت حوزه کتاب و کتابخوانی با حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: هر چه اطلاعات و آگاهی افراد زیاد شود به تبع آن از میزان خطا و غفلت آنان نیز کاسته می شود و این امر در نتیجه کتابخوانی و کسب اخبار و داشتن اطلاعات بروز حاصل خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 92 باب کتابخانه عمومی در سطح این استان اشاره و یادآوری کرد: 25 باب از ایاین کتابخانه ها در روستاها واقع هستند.
وی با بیان اینکه میزان عضویت در کتابخانه های زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: در زمان حاضر 78 هزار نفر در این استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان 7.5 درصد جمعیت استان است.
نیکبخش اظهار کرد: زنجان در شاخص های مهم مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی همچون تعداد کتابخانه ها، تعداد اعضا، میزان منابع و میزان مراجعه و امانت کتاب، به طور میانگین جزو پنج استان برتر کشور است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان نیز در این دیدار ایرنا را رسانه نظام خواند و گفت : این رسانه از طرفی عملکرد نظام و دولت و از طرفی دیگر مطالبات مردم را برای اطلاع و پیگیری مسئولان و دست اندرکاران منتشر می کند.
اسماعیل جهانبخش افزود: ایرنا بدنبال ارایه و انتشار اطلاعات از مراجع و منابع رسمی و قانونی است که شامل عدد ، آمار ، مصداق و قیاس می شود که نتیجه آن باید بر مخاطب تاثیر بگذارد ، این مقوله با 'نظر' تفاوت دارد.
وی با اشاره به سیاست گذاریها و ماموریت های ایرنا خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد فرآرده های خبری این مرکز تولیدی و 30 درصد نیز پوششی و دریافتی است ، اگر چه حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز از اولویت های این رسانه بشمار می رود.
وی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان ضمن حضور در همه رویدادهای خبری بدنبال بیان و انعکاس ظرفیت های استان زنجان بویژه در حوزه های کشاورزی ، صنعت و معدن و گردشگری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و هیات همراه از بخشهای مختلف ایرنا زنجان بازدید کردند و در جریان تولید فرآورده های خبری این رسانه قرار گرفتند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.