به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی با اشاره به داغدار شدن استان در ماجرای قتل آتنا ، یکی از مهم ترین ریشه های این مصیبت اجتماعی را ریشه های فرهنگی دانست.
او افزود: اگر هر یک از افراد جامعه با حقوق کودک و بایسته های صیانت از کودکان در برابر رفتارهای پلید آشنا بوده و جامعه نیز افراد را در کاهش خلاء های روانی همراهی کرده بود شاهد رخداد این حادثه غم انگیز نبودیم.
وی با تاکید بر اینکه کتابخانه های عمومی وظیفه همراهی در رفع این معضلات فرهنگی را دارند، گفت: کتابداران استان می توانند با محور قرار دادن کتاب هایی با موضوع آموزش کودکان ، شیوه های تربیتی صحیح کودکان و آسیب شناسی های اجتماعی در برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای کودکان و والدین را با خطرات کودک آزاری و رفتارهای ضد اجتماعی و غیر اخلاقی آشنا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی کلاس های غنی سازی اوقات فراغت اعضای کتابخانه های عمومی خبر داد و تشریح کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی به محل زندگی خود از کلاس های برپا شده مطلع شده و در این کلاس ها ثبت نام کنند.
عزیزخانی، همچنین با قدردانی از تلاش های کتابداران و همکاری دستگاههای فرهنگی و اجرایی و موسسات خصوصی در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آمارهای ارائه شده از طرف نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر افزایش 250 درصدی شرکت کنندگان کشوری نسبت به سال پیش را یک موفقیت بزرگ فرهنگی دانست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی برای اجرای برنامه های کتابخانه ای برای دانش آموزان از برگزاری تورهای کتابخانه گردی ویژه مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.
آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی از سه هفته پیش روز پیش مفقود شده بود که جسد وی دوشنبه گذشته در پارکینگ قاتل کشف شد.
شهرستان پارس آباد مغان با 200 هزار نفر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان و در 225 کیلومتری مرکز استان (اردبیل) و در مجاورت نوار مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.