مراد جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در راستای توسعه فضاها و زیبا سازی و روز آمد کردن تجهیزات کتابخانه های عمومی تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: این میزان اعتبار نیمی از کل اعتبارات اختصاص داده شده به استان ایلام است و امیدواریم با تخصیص 50 درصد دیگر بتوانیم سایر ملزومات و امکانات مورد نیاز کتابخانه های عمومی را در شهرها و روستاهایی که کتابخانه عمومی در آن محل وجود دارد را تامین کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام مهمترین این تجهیزات را رایانه، قفسه کتاب بزرگسالان، قفسه کتاب کودک، میز و صندلی کودکان اعلام کرد.
جلیلیان تاکید کرد: توسعه مراکز فرهنگی یک ضرورت در جامعه است و تلاش می کنیم از فضاهای موجود فرهنگی و کتابخانه های عمومی در تحقق این مقوله یعنی بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر استفاده کنیم.
وی یادآور شد: شاداب سازی و زیبا سازی باعث جذب مخاطب در کتابخانه های عمومی می شود بنابراین امکانات و تجهیزات خریداری شده به زیبا سازی فضای کتابخانه ها کمک می کند.
به گزارش ایرنا، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جهشی بزرگ در کتابخانه های عمومی بوجود آمد و با تزریق مناسب اعتبارات بار دیگر این مراکز به محلی مناسب برای رونق علم و تحصیل و رشد و اعتلای فرهنگ غنی مطالعه و کتابخوانی تبدیل شدند و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه های عمومی و بالا رفتن چشمگیر حقوق و مزایای کارکنان این مراکز از دیگر تغییرات مهم در دولت یازدهم است.
هم اکنون بیش از 37 باب کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان ایلام فعالیت دارند.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.