به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، رضا عسگری در مراسم تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین برگزار شد، افزود: ارتقا و افزایش سطح دانش افراد در پی مطالعه و کتاب خوانی، بدون شک جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد.
وی با اشاره به اینکه نقش و اثرگذاری برنامه ها و فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی در توسعه زیرساخت های فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است،ادامه داد: انس گرفتن نسل نوجوان و جوان جامعه اسلامی با دانش و مطالعه به طور قطع آنان و محیط های پیرامونی را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد.
فرماندار البرز همچنین به اهمیت استفاده مطلوب دانش آموزان از اوقات فراغت خود اشاره کرد و یادآور شد: انس با کتاب بهترین تفریح و ابزاری مطلوب جهت پرکردن اوقات فراغت است.
عسگری با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناسبت های در طول ساله در اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه،گفت:اجرای طرح های فرهنگی از جمله نذر کتاب، برگزاری نشست های کتابخوانی مطابق با تقویم زمانی ثابت و مدون از جمله اقدام هایی است که می توان از طریق آنها با هزینه کم و همکاری عمومی قدم های مفیدی را در در راه اشاعه فرهنگ مطالعه برداشت.
فرماندار البرز در پایان با توجه به ضرورت ایجاد فضاهای کتابخوانی مناسب جهت بانوان این شهرستان،افزود: ایجاد فضاهای اختصاصی مناسب برای انجام این کار باید در راس برنامه های فرهنگی قرار گیرد.
در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات رمضان حیدری، سعید محمدخانی به عنوان مسئول جدید کتابخانه های عمومی شهرستان البرز معرفی شد.
شهرستان البرز به مرکزیت شهر الوند در جنوب شرقی مرکز استان قزوین واقع شده است.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.