به گزارش ایرنا محمد اصلانی روز یکشنبه در جلسه حفاظت از منابع آب در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری لرستان افزود: با تشکیل کمیته ای از دستگاه های مربوط اطلاعات دقیق و کاملی از اراضی کشاورزی آبی در استان برای ارسال به وزارت نیرو تهیه شود.
وی افزود: تاکنون نتوانسته ایم وزارت نیرو را متقاعد کنیم که میزان مصرف آب در لرستان چه میزان بوده چرا که اطلاعات مناسبی در خصوص مصرف در دسترس نبوده و در صورت حل این مشکل می توان میزان تخصیص آب به لرستان را افزایش داد.
اصلانی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی و امور آب منطقه ای به همراه دیگر دستگاه ها ، نظام برنامه ریزی مدیریتی در خصوص استفاده از مصارف بهینه آب را طراحی کنند.
وی اضافه کرد: در سال آبی گذشته طبق ارائه آمار بارندگی، 600 میلی مترمربع بارندگی داشتیم و این در حالی است که جز چهار استان پرباران کشور قرار داریم.
وی افزود: با توجه به مقدار خوب بارندگی‌ها می‌توان گفت که ما در لرستان مشکل کم‌آبی و بی‌آبی نداریم، بلکه مشکلی که سبب بحران آب در استان شده است، به سبب مدیریت نامناسب استفاده از آب در استان است.
اصلانی به سوخت تلمبه‌خانه‌های مربوط به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این راستا شرکت نفت باید از ارائه سوخت غیرمجاز به آن‌ها خودداری کند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
/6060/3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.