به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نمایش عروسکی 'مینا و دوستان کاربلد' یکی از نمایش های جنبی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان است که در ملایر به روی صحنه رفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر روز دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، نمایش شاد و عروسکی 'مینا و دوستان کار بلد' کاری از دوره اول متوسطه شاهد زینب کبری(س) ملایر در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر به روی صحنه رفت.
غلامرضا جمالی زاده اظهار کرد: این نمایش به نویسندگی مهدی حبیبی و زهره شمس و کارگردانی اکرم فلاح و ناهید شمس به عنوان یکی از نمایش های جنبی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در حال اجرا است.
وی افزود: این نمایش با حضور تعداد پرشماری از دانش آموزان ملایری در 2 سانس ساعت های 10 تا 11 صبح و 11 تا 12 ظهر در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر اجرا شد.
اکرم فلاح یکی از کارگردانان این نمایش نیز گفت: طراح صحنه این نمایش توسط زینب شریفی یکی از دانش آموزان انجام شده است.
وی بیان کرد: موضوع نمایش درباره دختری به اسم مینا است که از درس خواندن و مشق نوشتن خسته شده و لوازم التحریرش جان گرفته و با او صحبت می کنند.
فلاح ادامه داد: در حالیکه مینا دوباره ناامید شده، موجودی به نام خنگوله ظاهر شده و با او طرح دوستی می ریزد و سعی می کند او را تشویق به خنگوله بودن و درس نخواندن کند.
وی افزود: دوستان واقعی مینا که همان لوازم التحریرش هستند، بیکار ننشسته و با کمک و همفکری هم خنگوله را شکست داده و مینا به اشتباه خود پی می برد.
فلاح گفت: انتخاب این موضوع برای اجرای نمایش در راستای اهمیت علم و سواد آموزی است، در حالیکه که دانش آموزان در قالب نمایش و زبان نمایش به اهمیت علم آموزی و نقش آن در زندگی بیشتر پی می برند.
وی ادامه داد: اجرای این نمایش علاوه بر ایجاد محیطی شاد و پر نشاط برای کودکان، تقویت حس مشارکت، مسئولیت پذیری، همکاری، ازخودگذشتگی، اعتماد به نفس، تقویت فن بیان و تخلیه هیجانی و عاطفی دانش آموزان را به دنبال دارد.
این کارگردان با بیان اینکه اجرای اینگونه نمایش ها همچنین رشد قدرت بداهه، انتقال مفاهیم به دیگران و رشد خلاقیت را در بین دانش آموزان تقویت می کند، افزود: علاوه بر این در بهبود شکل گیری شخصیت اجتماعی آنها نیز تاثیر گذاشته و دیگر دانش آموزان را به شرکت در کارهای گروهی علاقه مند می کند.
گفتنی است این نمایش در مهر ماه سال 96 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر مورد بازدید مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و دیگر مسئولان قرار گرفت.
در این نمایش دانش آموزان آیدا تکلو در نقش مینا، هانیه مصطفایی در نقش دفتر، هستی عزیزمحمدی در نقش مداد، پرنیان عضدی قاجار در نقش تراش، کیانا ساریخانی قلعه باباخانی در نقش پاک کن و مهنا پورساجدی در نقش خنگوله ایفای نقش کردند.
به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در استان همدان، 2 نمایش عروسکی 'مینا و دوستان کاربلد' و نمایش صحنه ای 'زندگی بسیار کوتاه است' به عنوان نمایش های جنبی این جشنواره از 11 آذر در 2 سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و مرکز آموزش هنر ملایر آغاز شده و تا 14 آذرماه ادامه دارد.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان از دهم آذرماه در همدان آغاز شده و 15 آذرماه همزمان با میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) به کار خود پایان می دهد.
در این جشنواره 48 نمایش داخلی و خارجی اجرا می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.