به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کودکان همدانی امروز بیست و چهارمین سال برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را در این استان جشن گرفتند تا برگ دیگری از فرهنگ و هنر غنی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را ورق بزنند و شادی های کودکانه شان را در این شهر کهن تاریخی ثبت کنند.
امروز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با شعار 'کودکی، همسفر قصه ها' آغاز شد؛ جشنواره ای که کودکان و نوجوانان خود گرداننده آغاز به کار آن در ایستگاه آغازین بودند و شور و شادی کودکانه را به همه جای استان پرواز دادند.
در این میان کودکان ملایری نیز با آمیختن خود به فرهنگ و هنر پایتخت تاریخ و تمدن، جزو بازیگرانی از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شدند تا حضور و نقش خود را در این رویداد ماندگار استان همدان پررنگ تر کنند.
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، مرکز آموزش هنر ملایر و مجتمع فرهنگی و هنری این شهر میزبان کودکان و نوجوانان ملایری برای تماشای 2 نمایش صحنه ای 'زندگی بسیار کوتاه است' و نمایش عروسکی 'مینا و دوستان کاربلد' است تا فضایی کودکانه را همچون مرکز استان بگستراند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای نمایش های جنبی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان استان همدان از شنبه یازدهم آذرماه به مدت چهار روز آغاز می شود.
غلامرضا جمالی زاده با بیان اینکه تماشای این 2 نمایش برای عموم کودکان و نوجوانان رایگان است، افزود: نمایش های جنبی این جشنواره از 11 تا 14 آذرماه هر روز در 2 سانس اجرا می شود و کودکان می توانند در کنار آن در مسابقه نقاشی نیز شرکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اجرای رایگان نمایش های جنبی این جشنواره، هدف ما برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی حاشیه شهر و مدارس محروم این منطقه است.
جمالی زاده با تاکید بر لزوم برگزاری کیفی و تاثیرگذاری مناسب برنامه ها و نمایش های این جشنواره، بیان کرد: ملایر ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی بویژه در عرصه تئاتر دارد که نقش کودکان و نوجوانان در این زمینه بسیار ملموس است.
وی همچنین به آغاز جنگ بزرگ شادی از 13 آذرماه همزمان با جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در ملایر اشاره کرد و افزود: این جنگ شادی از 13 تا 27 آذرماه توسط گروه هنری 'یاس کبود' همزمان با آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد: جنگ شادی شامل برنامه های متنوعی همچون اجرای نمایش طنز، مسابقه، اجرای موسیقی و صندلی داغ برای کودکان و نوجوانان است.
جمالی زاده با تاکید بر اینکه تلاش ما همواره ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان با بهره گیری از توان و ظرفیت هنرمندان این شهرستان است، گفت: سانس های صبح جنگ شادی ویژه مدارس و مهدهای کودک و سانس های بعدازظهر برای عموم در نظر گرفته شده است.
وی همچنین برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را فرصتی مغتنم برای کودکان دانست و اظهار کرد: هر سال باید استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان از دل این جشنواره شناخته و شکوفا شود.
جمالی زاده با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سراسر استان همدان می توانند توانایی و استعداد هنری خود را در این جشنواره عرضه کنند، افزود: این فرصت طلایی در اختیار همه کودکان و نوجوانان استان و جای جای کشور ایران است تا در حوزه نمایش حرفی برای گفتن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بدون شک هنر زنده و پویای نمایش که از شاخصه های فرهنگی است، حال در تار و پود همدان با پیشینه فرهنگی غنی عجین شده و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با میزبانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می رود تا به قطب فعالیت های کودک و نوجوان تبدیل شود.
استان همدان 10 تا 15 آذرماه امسال میزبان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
75282090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.