مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این باره گفت: 430 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ارسال شده است که از میان آنها 48 نمایش در معرض دید مردم و قضاوت داوران قرار خواهد گرفت.
فاضل عبادی با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بیست و چهارم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است افزود: 10 گروه تئاتر نیز از استان همدان در این جشنواره حضور دارند که 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه نیز در راستای عدالت فرهنگی در شهرستان های استان همدان نمایش اجرا خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضور شخصیت های برجسته هنری کشوری و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و اجرای برنامه های ویژه جشنواره در 16 سالن در سطح استان همدان از جمله برنامه های جشنواره بیست و چهارم است.
عبادی ادامه داد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان از ابتکارات استان همدان است و امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره با شعار 'کودکی همسفر قصه ها' با هدف حمایت از خلق آثار هنری و تربیت نسل آینده کشورمان و ایجاد نشاط و شادابی برگزار شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان آورده است: با بهره گیری از ظرفیت هنر تئاتر می توانیم غبار از چهره رویاهای ناب و صادقانه کودکی بزداییم.
در پیام سید عباس صالحی آمده است: صداقت و صفای کودکی، سرمایه ای کم نظیر و راهگشا برای عبور از مسایل امروز به ویژه در دوران استیلای ظواهر گوناگون تکنولوژی به شمار می رود.
در ادامه این پیام آمده است: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیانگر تلاش و پشتکاری است که نزدیک به ربع قرن تجربه را به همراه دارد و این رویداد اکنون جایگاه شایسته ای برای عرضه توانایی هنرمندان ایران اسلامی در کنار مهمانان سایر کشورهای جهان یافته است.
در این پیام تاکید شده است: پس به جاست تا در این آوردگاه، از دریچه هنر ارزشمند تئاتر، نور امید را بیش از پیش بر قلب های کوچک و مهربان فرزندان ایران عزیز بتابانیم و به جادوی نمایش بکوشیم زمینه شکوفایی و پویایی آینده سازان این سرزمین را با نشاطی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی در عرصه های گوناگون زندگی فراهم آوریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام می افزاید: برگزاری این جشنواره در همدان، کهن پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بر اهمیت و مسئولیت آن می افزاید؛ چه آنان که بر روی صحنه، آفرینش هنری می کنند و چه آنان که در پس صحنه در تلاش برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد بزرگ هنری هستند.
صالحی در ادامه این پیام آوده است: 'به تمامی دست اندرکاران این رویداد بزرگ و اثرگذار هنری، هنرمندان و گروه های نمایشی داخلی، مهمانان از سایر کشورها، استادان و صاحبنظران، مدیران و مسئولان برگزار کننده، حامیان و نیز مردم مهربان و هنردوست همدان درود می فرستم و با آرزوی برگزاری موفق این جشنواره از خداوند مهربان برای اهالی هنر تئاتر ایران روزهای روشن تر و پویاتری آرزومندم.'
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تا 15 آذر ماه به دبیری مریم کاظمی در شهر همدان ادامه دارد.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.