سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از محل منابع استانی 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند به یک برند برجسته فرهنگی و هنری برای مریوان تبدیل شود، گفت: چه از نگاه هنر و چه از نگاه اقتصاد هنر به این جشنواره بنگریم در هر صورت می‌تواند زمینه ساز خلق ثروت باشد و باید از آن به خوبی بهره برد.

بهرام نصراللهی زاده افزود: به منظور کمک به اجرای هرچه موفق‌تر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، مطرح شدن مریوان در سطح ملی، جذب توریست، برندسازی شاخصه‌های فرهنگی کردستان و از همه مهمتر وظیفه ذاتی دولت برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با حمایت استاندار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به این جشنواره کمک خواهد کرد. 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تصریح کرد: مفاهیم و برندهای فرهنگی کردستان که نقش تعیین کننده‌ای در معرفی استان به ایران و جهان داشته‌اند کم نیستند و ما خود را موظف به حمایت از فعالان و فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر می‌دانیم. 

وی گفت: مریوان با اصالت فرهنگی خود و به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران می‌تواند صاحب موزه تئاتر شود. 

نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: صداوسیما، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌های سراسری و محلی کمک کنند که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیشتر به ایرانیان و جهانیان معرفی شود تا این ظرفیت بالای فرهنگی نمود وسیع تری داشته باشد. 

وی با انتقاد از اینکه شاخصه‌ها و نمادهای این رویداد ارزشمند هنری بازتاب بصری ضعیفی در استان داشته است، گفت: المان‌های هنری با مضمون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان باید در سطح استان گسترده شود و به یکی از برندهای ارزشمند هنری استان بدل شود.

در این جلسه فاتح بادپروا، کارگردان تئاتر و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ضمن اشاره به این نکته که هرساله شمار زیادی هنرمند از بسیاری کشورهای جهان در این جشنواره حضور می‌یابند؛ از حمایت‌های دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه دولت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و حمایت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از برگزاری جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.