به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: روضه‌ و مداحی در مجلس عزای امام حسین (ع) باید با بهره گیری از کلام قرآنی و روایات معتبر ارائه شود.
وی اضافه کرد: مداحان و سخنرانان باید برای روضه خوانی از دروازه قرآن وارد شوند و برای تحلیل سیاسی و اجتماعی نیز شایسته است از مضامین قرآنی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن در برنامه های ماه محرم هیات های مذهبی مهجور مانده ، بیان کرد: محرم فرصت تبلیغاتی خوبی است و می توان با بهره گیری از مضامین قرآن در آن تدبر کرد.
وی گفت: در ماه محرم عزاداران سید و سالار شهیدان باید به درس ها، پیام ها و هدف های عالی امام حسین(ع) و قیام عاشورا بپردازند و از هر گونه گفتار و کرداری که موجب تفرقه در کشور شود و یا با شأن عزاداری منافات داشته باشد، خودداری کنند.
حاتمی خاطرنشان کرد: در این زمان که دشمنان با تمام توان در جهت ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی تلاش می کنند باید از کارهای غیرشرعی مانند قمه زدن و بی نظمی در خیابان ها پرهیز شود زیرا امام حسین (ع) شهید راه نماز و قران است و عزاداران آن حضرت باید عاشق نماز ، قرآن و عامل به آنها باشند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 87 مسجد و بیش از یکصد هیات مذهبی است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.