عبدالعلی چراغچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد هیات 24 هیات مذهبی در مساجد و حسینیه ها در سطح شهر ایوان و بقیه در روستاها فعالیت دارند.
وی افزود: به منظور کیفیت بخشی به محافل عزاداری اباعبدالله(ع) امسال 21 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده اند.
چراغچی یادآور شد: شهرستان ایوان علاوه بر اعزام مبلغان روحانی دارای 39 مبلغ روحانی بومی است وفعالیت های خود را در این ایام در مناطق اعزامی آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه کارکرد و خروجی هیأت‌های مذهبی باید منجر به افزایش بصیرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود، گفت: آموزش اقشار تاثیرگذار در عرصه های مختلف تبلیغ شامل گفتمان سازی قرآن و تربیت کادر متخصص و ساماندهی تشکلهای مردمی و هیاتهای مذهبی از جمله وظایف این سازمان است.
چراغچی یادآور شد: هم اکنون یک موسسه قرآنی، 10 خانه قرآن با هدف شناسایی، جذب و آموزش صحیح قرآن، برگزاری مسابقه های قرآنی، آموزش احکام و مشاوره در سطح شهرستان ایوان فعالیت دارند.
وی همچنین از برنامه های برگزاری آیین های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در این شهرستان خبر داد و افزود: این محافل عزاداری در همه مناطق روستایی و شهری همراه با مراسم روز تاسوعا ونماز ظهر عاشورا در سطح شهرستان ایوان برگزار می شود.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر دارای 94 هیات مذهبی، یک موسسه قرآنی و 10 خانه قرآن است.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
/6034/7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.