به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، چهارشنبه در این سوگواره که در حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن و اهل بیت (ع) موثرترین عامل برای تربیت و هدایت صحیح انسان هاست و با توسل به این 2میراث گران بهای پیامبر اکرم (ص) است که می توانیم به هدایت واقعی دست یابیم.
حمید رضا آذری، افزود: اگر کسی از هدایت و تربیت درست که بالاترین نعمتی است که خداوند به یک انسان می دهد، برخوردار شود بی نیاز از همه چیز است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: امام حسین (ع) بهترین الگو برای نزدیک شدن به خداوند و رسیدن به اصلاح و تربیت است و اگر بخواهم در زندگی خود موفق شویم راهی بجز پذیرفتن یک الگوی مناسب همچون اهل بیت (ع)نداریم.
آذری با اشاره به اینکه الگوی شایسته، ما را از خطا و اشتباه در تربیت باز می دارد، افزود: امام حسین (ع) مظهر آزادگی، شجاعت، محبت و اخلاق برای همگان در همه دورانهاست.
وی ادامه داد: علت اینکه امام خمینی (ره) محرم و صفر را عامل زنده نگه داشته شدن اسلام بیان کرده این است که، امام حسین (ع) با قیام خود از انحراف اسلام جلوگیری کرد و اسلامی را که میراث پیامبر اکرم (ص) بود حفظ کرد و به همین سبب است که سیدالشهداء برای همیشه تاریخ زنده است و ما همواره مرهون خون شهدای کربلا هستیم.
بنا به روایات موجود، شب دهم (عاشورا) محرم سال 61 هجری، امام حسین(ع) به اصحاب فرمود: فردا همه‌ شما کشته خواهید شد، قاسم بن الحسن (ع) نیز نزد عمویش رفت و اظهار کرد: عمو جان من هم فردا کشته خواهم شد؟ امام او را به سینه‌اش چسباند و فرمود: مرگ در نظر تو چگونه است؟ قاسم بن الحسن (ع) پاسخ داد: احلی من العسل (از عسل شیرین‌تر است).
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.