حجت الاسلام علی شاهیوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی روحانیون شهرستان و یا مبلغان اعزامی به منطقه، روضه خوانی و سینه زنی، تعذیه و شبیه خوانی حادثه کربلا از جمله برنامه هایی است که در هیئات مذهبی شهرستان انجام می گیرد.
وی عنوان کرد: بیش از 20 هیئت نیز در حوزه خواهران فعال است که در ترویج آموزه‌های دینی، بیان احکام و ذکر مصائب اهل بیت و برگزاری مراسم های درمناسبتهای مختلف سال از جمله محرم و صفر فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام شاهیوندی با بیان اینکه مداحان و شاعران در مراسمات و همکاری با شورای هیئت‌های مذهبی حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی آموزشی توجیهی مسئولین هیئت های مذهبی، شرکت هیئات مذهبی در همایش بزرگ عاشورائیان، تجلیل از هیئات مذهبی و سرپرستان برتر هیئت ها، اعزام مبلغ به مناطق مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام و قرآن، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات فرهنگ عاشورایی، گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی شاخص و محوری در شهر و مداحان هیئات، توزیع نذورات و اقلام فرهنگی ویژه هیئات مذهبی و سرکشی از مبلغین از اهم فعالیت‌های این اداره در دهه محرم است.
وی افزود: همچنین سخنرانی روحانیون و خطبا پیرامون قیام و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش، مداحی و نوحه خوانی توسط مداحان اهلبیت(ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در این مراسمات عزاداری شهرستان اجرا می شوند.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.