به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی و ستاد صیانت ازحقوق شهروندی این شهرستان که باحضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان برگزار شد،با بیان گلایه مندی این تشکل هاد نسبت به توزیع اعتبارات استانی، خاطرنشان کرد: حمایت از سمن ها می تواند ما را در پیشبرد اهداف حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.
وی، بدون اشاره به میزان اعتبارات توزیع شده بین تشکل های مردم نهاد گلستان درسال 96 افزود: بررسی ها نشان می دهد که سهم سمن های گنبدکاووس از این اعتبارات ناچیز بوده و باید جبران شود.
کریمی همچنین از فعال شدن اعضای کمیته نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در ادارات و نهادهای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این نظارت ها از 16 تیرماه امسال آغاز شده و تا 30 مرداد جاری ادامه دارد.
وی با تاکید برضرورت توجه جدی ادارات و نهادها به رعایت حقوق شهروندی و صیانت از آن، تصریح کرد: یکی از ملاک های ارزیابی سالانه مدیران گنبدی توجه به این حوزه بسیار مهم است زیرا حقوق شهروندی از حقوق الهی و نص صریح قانون اساسی می باشد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از استادان مراکز آموزش عالی و نیز نخبگان این شهرستان خواست تا درحوزه استیفای حقوق شهروندی و صیانت از آن و حوزه آسیب های اجتماعی و راهکارهای علمی پیشگیری از آن، بیشتر تلاش نمایند.
کریمی همچنین از آمادگی گنبدکاووس برای برگزاری یک همایش بزرگ کشوری یا استانی درحوزه صیانت از حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی با همکاری تشکل های مردم نهاد در این شهرستان خبر داد که مورد موافقت مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز دراین جلسه با تبریک سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: برای ایجاد آرامش و ثبات در لایه های درونی جامعه باید نسبت به پیشگیری و مقابله با آسیب ها اقدام اساسی شود.
حجت الاسلام المسلمین نورالله ولی نژاد افزود: امروز همه ادارات و نهادها در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله افزایش طلاق، اعتیاد و نزاع ها در جامعه و نیز صیانت از حقوق شهروندی باید احساس مسئولیت نمایند.
وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی گلستان و ادارات تابعه آن در شهرستان ها نیز از آمادگی لازم برای همکاری دراین حوزه با دیگر ادارات و نهادها برخوردارند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.