رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: با محوریت دانشگاه تبریز و با دعوت از دانشگاه های دیگر کارگروه تخصصی برای بررسی هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی و ارایه راهکارها تشکیل و نتایج تحقیقات آن به کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری منعکس شود.
وی در مورد برگزاری برخی آیین ها و جشن ها از جمله چهارشنبه آخر سال و اعتراض برخی افراد از جمله روحانیون مبنی بر نادیده گرفتن فرهنگ عمومی در آنها گفت: عموم دستگاه ها بطور قطع موافق هر نوع آیینی از طرف مردم هستند اما در برگزاری آیین ها و جشن ها نباید اختلاط زن و مرد و نادیده گرفتن فرهنگ عمومی اتفاق بیافتد.
شهرتی فر با بیان اینکه گاهی در اجرای برخی آیین های سنتی انحرافاتی هم روی داده است، خاطرنشان کرد: باید بستر را طوری فراهم کنیم که انحراف در مسایل فرهنگی و اجتماعی پیش نیاید و اگر عالمانه عمل کنیم نتایج خوبی منتج می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در مورد افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه و تاثیر آن بر ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی و توسعه مشاوره قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: باید علت طلاق ها شناسایی و راه حلی برای کاهش آن ارایه شود.
شهرتی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهدیدات آشکار دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم ایران خاطرنشان کرد: امروز زمان مچ گیری و تضعیف نیست، بلکه باید با وحدت و همدلی جامعه را اداره کنیم.
وی با بیان اینکه بطور قطع در سایه همگرایی و مشارکت اجتماعی می توانیم به سرمایه های اجتماعی تکیه کنیم، افزود: در سایه وحدت و همگرایی و مشارکت اجتماعی می توانیم از پس مشکلات برآییم.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که از نظر تامین برق مشکل داریم و نیازمند مشارکت عمومی هستیم، صرفه جویی را باید از سازمان ها شروع کنیم تا الگوی خوبی برای مردم باشیم.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.