به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام عصر پنجشنبه در نشستی با تشکلهای حوزه امور خیریه و نیکوکاری افزود: دولت به دلیل حجم و گستردگی آسیبها به تنهایی و بدون مشارکتهای مردمی نمی تواند نسبت به کاهش و ریشه کن کردن این معضل اقدام کند.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروزه یکی از دغدغه‌های اساسی در جامعه محسوب می‌شود، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای رفع این مشکلات، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر تشکل های مردم نهاد خیریه است تا از طریق این تعاملات، شاهد خدمت رسانی بهتر به همه نیازمندان و بیماران باشیم.
این مسئول اظهار کرد: هیات امنایی متشکل از نمایندگان سمن ها کلیه امور خدمات رسانی به نیازمندان را در عرصه های مختلف شامل اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، درمان ، ازدواج ، پیشگیری از اعتیاد ، بیماریهای خاص و سایر امور ساماندهی خواهند کرد به گونه ای که با راه اندازی سامانه و ثبت مشخصات و نیازهای مخاطبین خود و از طرفی دیگر شناسایی خیرین ، نیازمندان را جهت دریافت خدمات بهتر ساماندهی نمایند .
وی با اشاره به به بخشنامه های صادره از وزارت کشور در خصوص قوانین مربوط به سمنها گفت : مطابق مقررات کشوری، توزیع قبوض توسط هر شخص و مؤسسه ای در معابر و اماکن عمومی ممنوع است و ایجاد صندوق های جمع آوری اعانات مردمی توسط مؤسسات در اماکن، صرفاً با مجوز هیأت نظارت ذیربط صورت می پذیرد، ضمن آنکه ایجاد تشکل خیریه در حال حاضر با شرایطی همراه است که یکی ازآنها آورده مالی ذکر شده است.
دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان تأکید کرد: این سازمان ها در انتهای هر سال می بایست گزارش عملکرد مالی و اجرایی خود را جمع بندی و پس از تأیید مدیران و بازرس تا اواخر اردیبهشت ماه سال بعد به دبیرخانه هیأت نظارت استان ارائه نمایند.
در این نشست نمایندگان هر یک از سمنها با ارائه گزارش از نحوه فعالیت تشکل ذیربط جهت ساماندهی خیرین و نحوه ارائه خدمات توضیحاتی را ارائه دادند.
سازمان مردم نهاد که به آن سمن و ان جی او نیز گفته می شود، موسسه ای با شخصیت حقوقی مستقل، غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است که برای انجام فعالیت داوطلبانه با گرایش فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، بشردوستانه و بر اساس قانونمندی و اساسنامه مدون فعالیت می کند.
7389/6012 خبرنگار نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.