به گزارش خبرنکار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه یا مواد مخدر این شهرستان گفت: با الگو برداری از برگزاری جشن خانوادگی در حاشیه دریاچه مصنوعی گنبد که به مدت هفت شب برگزار شد، بهزیستی استان گلستان نیز برنامه های مشابهی در ناهاخوران گرگان به مورد اجرا گذاشته است.
وی افزود: این برنامه که دو سال متوالی در گنبد اجرا شده می تواند به عنوان نمونه ای از کار موفق برای ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم و خانواده ها، مورد الگوبرداری قرار گرفته و در سایر شهرستان های استان گلستان نیز اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه جشن های خانوادگی در مناسبت ها و فصول مختلف سال می تواند ادامه یابد و با ایجاد فضای شادی و نشاط و نیز استفاده از ظرفیت آن برای اطلاع رسانی در خصوص اعتیاد با مواد مخدر، به امر اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم کمک نماید.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس به اجرای موفق بیش از 140 برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ایام هفته مبارزه با موادر مخدر گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس با حضور مسئولین کشوری و استانی از دیگر برنامه های بسیار موفق اجرا شده در این هفته بود.
کریمی به اجرای طرح شهید شوشتری در محلات آسیب پذیزر گنبدکاووس نیز اشاره کرد و خواستار مشارکت فعالانه و همدلانه مسئولان ادارات مرتبط با اجرای این طرح با هدف کسب موفقیت و کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست روسا وکارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به تشریح اهم اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب های اجتماعی در محلات آسیب پذیر گنبدکاووس در قالب اجرای طرح شهید شوشتری پرداختند.
اجرای قریب به دو هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی نظیر تشکیل خانه های قرآن، هیات های مذهبی ، آموزش قرآن و برنامه های فرهنگی، برگزاری اردوهای تفریحی درون استانی وبرون استانی، برنامه های آموزشی در زمینه بهداشت و پیشگیری از مواد مخدر و فرزندپروری، اجرای پروژه آسفالت در محله اسلام آباد و آغاز پروژه احداث پارک در این محله از جمله فعالیت های انجام گرفته در محلات 'اسلام آباد'، 'مدرسی و افغان آباد' و 'سیدآباد و بدلجه' گنبدکاووس اعلام شد.
افزایش 89 درصد کشفیات مواد مخدر و افزایش 24 درصدی دستگیری خرده فروشان و معتادین مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در تیرماه امسال و توزیع سبدکالا، برگزاری کارگاه مشاوره و پیشگیری از اعتیاد، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و انجام امور تبلیغی در این زمینه و نیز پبش بینی اجرای 89 برنامه در سالجاری از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به عنوان دبیرخانه طرح شهید شوشتری از دیگر مواردی بود که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس اعلام شد.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.