به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدرضا ‌ابن‌الدین در همایش متمرکز سالروز بسیج اساتید ‌استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در دنیا بیش از پنج هزار و 500 اندیشکده فعال بوده که سهم ایران از این مراکز پژوهشی فقط 59 اندیشکده است.
اندیشکده یا کانون تفکر یا اتاق فکر به سازمان، مؤسسه، شرکت یا گروهی گفته می‌شود که کار هدایت پژوهش را انجام می‌دهند و درگیر مسائل مختلفی چون سیاستگذاری‌های اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی، یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاست‌های تجاری یا حتی توصیه‌های نظامی هستند.
وی بیان کرد: فعالیت هر چه بیشتر این مراکز می تواند مشکل ارتباط اندک مراکز علمی و دانشگاهی با بخش صنعت را به عنوان یک آسیب جدی در مسیر تحول اقتصادی و صنعتی کشور تا حد زیادی برطرف کند.
قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور افزود: مباحثی مانند خشک شدن خلیج گرگان نمونه یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در گلستان است که اگر در اندیشکده های استان مطرح و بررسی شود می تواند نتایج امید بخشی داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این مراسم خواستار ورود بیشتر اساتید دانشگاه به حل مشکلات و معضلات استان گلستان شد.
علی نجفی نژاد اظهار کرد: ظرفیت های فراوان مراکز علمی و آموزشی گلستان بستر مناسبی برای پرداختن به کمبودها و مشکلات ریشه ای است.
وی به سالروز شهادت مصطفی چمران نیز اشاره کرد و گفت: جامعه دانشگاهی به الگوهایی مانند شهید چمران احتیاج دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.