به گزارش ایرنا، سید یعقوب صادقیان روز یکشنبه در کرسی آزاد اندیشی پیرامون الحاق ایران به کنوانسیون حمایت از ارقام گیاهی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در کرج، افزود: هنوز 85 درصد ذرت در کشور ما رقم 50 سال پیش است، این در حالی است که یک کشاورز در اروپا چندین نوع رقم ذرت دارد و دنیای امروز می طلبد که کشاورزان ما نیز به رقم های زیادی در محصولات گیاهی دست یابند.
وی اضافه کرد: کشور ما هم اکنون در شرایطی قرار دارد که نیازمند تنوع است، اقلام 10 سال پیش دیگر جوابگو نیست و به همین منظور نیاز است تا با شرکت های خارجی ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم به تنوع در این بخش دست یابیم.
صادقیان گفت: تا زمانی که سیاست کلان کشور در صنعت بذر و نهال مشخص نشود، نمی توان اعلام کرد که عضویت در این کنوانسیون خوب و یا بد است، در کشور ظرفیت تولید بذور وجود دارد و می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: کنوانسیون حمایت از ارقام گیاهی نکات مثبت و منفی زیادی دارد که در این میان مهم این است که سیاست دولت در سرمایه گذاری بذر و نهال چیست و بر اساس این سرمایه گذاری باید به بررسی مزایا و معایب این کنوانسیون پرداخت.
صادقیان با بیان اینکه زمینه فعالیت ها در صعنت بذر باید هر چه بیشتر در کشور فراهم شود خاطر نشان کرد: در این خصوص ما نیازمند ارتباطات بین المللی هستیم تا مواد و روش های جدید را هر چه بیشتر بتوان به کار برد.
وی ادامه داد: شرایط اقلیم در کشور ما به گونه ای است که بذوری که امروزه استفاده می شوند در چند سال آینده دیگر جوابگو نیستد، به همین منظور نیاز داریم به سمت روش های جدید و تکنولوژی روز دنیا برویم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.