به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری؛ افزود: کمبود درخت و طبیعت سبز در غرب و جنوب ایران باعث ورود ریزگردها و حتی تشدید آن در کشورمان شده است و‌ اگر در استان گلستان نیز روند کنونی کم توجهی به محیط زیست ادامه یابد؛ در آینده نزدیک پدیده ریزگردها را در شمال کشور نیز شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: درخت یکی از عوامل مهم جلوگیری از ریزگرد است و باید سعی کنیم در مناطق خشک استان گلستان درختکاری همراه با نگهداری را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.
وی با یادآوری کمبود آب که در مواردی باعث خشک شدن درختان شده است؛ اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف به ویژه در بخش کشاورزی ضرورتی انکار ناپذیر است.
به گزارش ایرنا طی سالهای اخیر مشکلات زیست محیطی همچون خشکیدن خلیج گرگان؛ پسروی کرانه شرقی دریای خزر؛ عقب نشینی جنگل ها و روی آوردن کشاورزان به محصولات پُرآب نظیر برنج اقلیم منطقه را دستخوش تغییر جدی کرده است.
امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتظار می رود در آستانه سال نو مردم و مسوولان توجه جدی تری به نیازمندان و مستمندان جامعه داشته باشند.
لیوانی با تصریح بر اینکه در اسلام اعمال اجتماعی بیشتر از اعمال فردی مورد تاکید است؛ گفت: در جامعه اسلامی نباید نیازمند وجود داشته باشد و اگر هم نیازمندی هست، کمیته امداد امام (ره) بهترین نهاد برای تحت پوشش قرار دادن آنان است.
وی اظهار کرد: افراد زیادی از حمایت های کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند بطوریکه برخی از آنها امروز دست سایر نیازمندان را گرفته و می گیرند.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.