به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آئین گشایش این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: حوزه مد از پیشینه زیادی برخوردار نیست ولی با توجه به اهمیت مد و لباس در زندگی و اقتصاد، این موضوع می‎تواند بستر فعالیت‎های مختلف در این بخش با محوریت اقتصاد مقاومتی باشد.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت؛ خواستار ورود پررنگ رسانه ها به حوزه فرهنگ سازی این موضوع در جامعه شد. ‌
وی؛ ترغیب و تشویق طراحان لباس و فراهم آوردن زمینه مطلوب برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق مرتبط با طراحی پوشاک، معرفی طراحان مستعد و توانمند به موسسات، کارخانه ها و تولیدی های پوشاک و توسعه فضای تعامل و همکاری میان فعالان صنعت پوشاک و منسوجات و مراکز آموزشی و دانشگاه های فعال در زمینه پوشاک را از اهداف برگزاری این نمایشگاه و جشنواره مد و لباس در استان گلستان برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ارسال 605 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی در گلستان اشاره کرد و گفت: 50 اثر در این دوره به عنوان منتخب معرفی شده است و از 20 اثر برتر نیز در روز 18 بهمن ماه تجلیل می‌شود.
وی افزود: امسال در حاشیه برپایی نمایشگاه و جشنواره مد و لباس، 10 کارگاه تخصصی در این حوزه با حضور هنرجویان، متخصصان و علاقمندان برگزار می شود.
نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی در استان گلستان همزمان با پنجاه و نهمین نمایشگاه فجر کشوری در گرگان گشایش یافت.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.