محمدکاظم تقی زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قدیم کتاب های حلیه القرآن و معراج السعاده که در آنها به توضیح و تفسیر قرآن پرداخته می شد، یکی از اقلام همراه جهیزیه عروس بود.
وی افزود: همچنین تا حدود 40 سال پیش ساعت 9 صبح جمعه پیرمردی در مسجد جامع یزد با استقبال زیاد مردم، صحت قرائت حمد و سوره در نماز را با تجوید کامل به مراجعان آموزش می داد.
این مدرس قرائت قرآن با بیان اینکه مردم دشمن ناشناخته های خود هستند، افزود: شیوه کسب همه نعمت های دنیوی و اخروی از جمله ثروت و عاقبت به خیری در قرآن آمده است و متولیان فرهنگی از جمله مسئولان، و مربیان باید این کتاب آسمانی را بیش از پیش به مردم بشناسانند.
وی افزود: در زمان رسول خدا (ص) مردم پس از فراگیری آیه به آیه قرآن به آن عمل می کردند، اکنون چنین نیست؛ باید ابتدا با تدبر و تفکر به فراگیری قرآن روی آورد و سپس به آن عمل شود.
تقی زاده اضافه کرد: در قرآن هم آمده است که در باره این کتاب آسمانی تحقیق و به طور مستدل به آن عمل کنید.
این فعال قرانی با تاکید بر لزوم توجه ویژه مسئولان به این کتاب آسمانی می گوید: مسئولان باید تحرک شگرفی در خود بوجود آورند و با در نظر گرفتن معنویت قرآن، اجازه ندهند از این هدیه آسمانی استفاده ابزاری شود.
وی از نامه نگاری خود با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه به استفاده خط فارسی در کتابت قرآن و انتشار گسترده آن در جامعه به عنوان یکی از راه های ترویج این کتاب آسمانی اشاره کرد و، افزود: خواندن خط مورد استفاده در قرآن های کنونی (عثمان طاها) برای ایرانیان و فارسی زبان ها دشوار است.
تقی زاده که 36 سال به طور مستمر به عنوان مربی قرآن فعالیت دارد، می گوید: قرآن آموزان و قاریان باید احترام به استاد خود را به عنوان یک اصل همواره مد نظر قرار دهند و بدانند که قرار نیست 2 یا سه ماهه قاری برجسته ای شوند و به موفقیت برسند.
وی افزود: تکرار، اصل مهمی برای تقویت حافظه و موفقیت قرآن آموزان در مکتب خانه های قدیم بود که اکنون نیز باید به این اصل توجه زیادی شود.
محمدکاظم تقی زاده فردا (جمعه) در دوازدهمین آیین ملی تکریم چهره های قرآنی توسط سازمان دارالقرآن کریم به عنوان مربی قرائت قرآن با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه آموزش تخصصی قرائت و تربیت قاریان شاخص قرآن تجلیل می شود.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.