به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز چهارشنبه در آئین پایانی جشنواره مد و لباس استان گلستان در گرگان، اظهار داشت: هدف این جشنواره، گفتمان سازی بود و اینکه ملزومات مورد نیاز کشور را باید خود تهیه و انتخاب کنیم و منتظر بیرون نباشیم.
وی با بیان اینکه باید خود قدرت انتخاب رنگ و لباس را داشته باشیم، افزود: با برگزاری این جشنواره ها امیدواریم از ظرفیت‎های هنری، فکری و اندیشه در حوزه مد و لباس هر سال نسبت به سال قبلی بهره‎مندی بیشتری برده و منجر به جریان سازی در این حوزه شود.
به گفته وی؛ 508 اثر در حوزه علمی -پژوهشی، پوشش اجتماعی، مجلسی و پوشش سر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس استان گلستان رسیده بود که نسبت به دوره های گذشته افزایش داشت.
رئیس دانشکده مائده گرگان نیز گفت که رعایت عفاف و حجاب نیاز به ترویج سبک‎های ایرانی اسلامی دارد و برگزاری چنین جشنواره هایی کمک شایانی به این مهم می کند.
طیبه تجری افزود: پوشش و عفاف و حجاب تنها برای بانوان نیست و مردان نیز باید آن را رعایت کنند و در مجموع لباس و پوشش‎های ما نیاز به نوآوری دارد.
وی همچنین گفت: اهداف این جشنواره، اثرگذاری بر روند پوشش جامعه است و مهمترین برنامه آن طراحی مد و لباسی است که با فرهنگ ایرانی اسلامی همراهی داشته و در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
به گفته وی؛ جامعه امروزه شاهد دغدغه‎های فراوانی بوده و مد و لباس و عفاف و حجاب از مهمترین مسائلی است که در حوزه اجتماعی با آن درگیر هستیم.
به گزارش ایرنا در پایان این جشنواره دو روزه که در دانشکده فنی و حرفه‎ای دخترانه مائده گرگان برگزار شد، از صاحبان آثار برتر و فعالان عرصه پوشاک استان گلستان تجلیل به عمل آمد.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاه مد و لباس نیز از روز گذشته در محل دانشکده مائده گرگان گشایش یافته که تا هشتم اسفند همه روزه از ساعت 8 الی 17 آماده بازدید علاقمندان است.
6204/1648
خبرنگار :علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.