به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا جعفری روز پنجشنبه در نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از آلزایمر ویژه بازنشستگان ادارات و نهادهای شرق استان گلستان در گنبدکاووس گفت: این المپیاد ورزشی در پنج رشته شنا، تنیس روی میز، تیراندازی، شطرنج و دارت در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود.
وی افزود: نفرات برتر این المپیاد به مسابقات کشوری بازنشستگان در اردیبهشت سال آینده اعزام می شوند.
جعفری تعداد اعضای صندوق بازنشستگی استان گلستان را 27 هزارو 460 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و 705 نفر از ادارات و نهادهای شهرستان گنبدکاووس هستند.
وی، برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه و نیز مهارت آموزی ویژه بازنشستگان و فرزندان آنان را از دیگر برنامه های صندوق بازنشستگی استان برشمرد و اضافه کرد: در راستای تفاهم نامه ای که با اداره کل فنی و حرفه ای گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده دوره های آموزشی مهارت آموزی برای بازنشستگان و فرزندان آنان برگزار و به آنان تسهیلات ایجاد شغل پرداخت می شود.
مدیر صندوق بازنشستگی گلستان، برگزاری تورهای گردشگری، احداث خانه مهر و پرداخت وام های قرض الحسنه 30 میلیون ریالی به بازنشستگان را از دیگر برنامه های این صندوق اعلام کرد و گفت: درسال گذشته 6 هزار بازنشسته از این تسهیلات استفاده کردند که در سال جاری سقف این تسهیلات به 40 میلیون ریال افزایش یافته است.
جعفری افزود: علاوه بر این با هماهنگی بانک صادرات استان گلستان، تسهیلات ضروری به بازنشستگان در صورت ارائه گواهی کسر حقوق از 70 تا 100 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی با اشاره به راه اندازی خانه مهر ویژه سالمندان در گرگان گفت: مسئولان گنبدکاووس نیز با کمک خیرین می توانند برای سالمندان خانه مهر احداث نمایند ضمن اینکه شهرداری های این استان باید بوستان هایی را ویژه بازنشستگان و سالمندان اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا، دراین کارگاه آموزشی دکتر 'سارا تقوی' از روانپزشکان استان گلستان نیز در سخنانی درخصوص بیماری آلزایمر و راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری مطالبی بیان کرد و گفت: مطالعه کردن، پیاده روی روزانه 30 دقیقه و تغذیه مناسب بویژه مصرف ماهی در پیشگیری و کنترل آلزایمر که بیشتر درافراد 60 سال به بالا مشاهده می شود، مفید است.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند که 350 هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس زندگی می کنند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.