رضا علیپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل شن ریزی دو راه عشایری به نام های سلملی دره و مردم دره مجموعا بطول 3500 متر، احداث یک مخزن ذخیره آب آشامیدنی به حجم 15 متر مکعب در مناطق عشایری یکه توت و چرلا و احداث 10 چشمه سرویس بهداشتی می باشد.
وی اضافه کرد: این طرح های عمرانی براساس تفاهم نامه چهار جانبه بین فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و امور عشایری مراوه تپه به استناد بند ب جزء یک ماده 6 برنامه ششم توسعه کشور و از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود.
علیپوری بابیان اینکه این طرح ها توسط راهدای و بنیاد مسکن انجام می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها افزون بر 200 خانوار عشایری در شهرستان مرزی مراوه تپه از مزایای آن بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، استان گلستان 3530 خانوار عشایر با جمعیت تقریبی 21 هزار نفر دارد که این تعداد 1978 خانوار آن از عشایر کرد خراسان های شمالی و رضوی و بقیه عشایر بومی و ترکمن استان هستند.
عشایر بومی و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.
شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلیستان واقع است و افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.