ولی الله رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تسهیلات خوبی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی درمناطق روستایی پیش بینی کرده که مردم می توانند با مراجعه به این نهاد، نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.
وی گفت: درحال حاضر سقف تسهیلات پرداختی که کارمزد آن نیز تک رقمی می باشد برای هر واحد 180 تا 200 میلیون ریال است.
رضایی اضافه کرد: در مدت 10 سال اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکنون حدود 11 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده است.
وی بااشاره به حادثه زلزله مناطق غرب کشور و خسارت وارده به واحدهای مسکونی، تصریح کرد: مقام سازی واحدهای مسکونی باید با جدیت بیشتر دنبال شود و با همکاری بانک ها سرعت گیرد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس با ابراز گله مندی از برخی بانک های عامل در این شهرستان گفت: با وجود اینکه دولت پرداخت اصل و سود تسهیلات را تضمین کرده و بانک ها را موظف به گرفتن وثیقه زنجیره ای از روستاییان کرده است که در قالب آن روستاییان متقاضی وام مقاوم سازی می توانند ضامن همدیگر شوند، اما در عمل بانک ها به این امر کم توجهی می کنند.
رضایی افزود: اکنون بانک ها باگرفتن وثیقه های سنگین و جداگانه از هر متقاضی، کار را برای دریافت تسهیلات سخت کرده اند و همین امر سبب شده تا روند اجرای طرح مقاوم سازی در روستاها کند شود.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار معرفی افراد برای دریافت تسهیلات در طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی، 21 دفتر نقشه کشی و 54 مهندس ناظر بر عملیات ساخت و ساز مسکن در روستاهای گنبدکاووس را پیش بینی کرده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.