به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز دوشنبه در جلسه آغاز به کار دفتر استانی این ستاد در گرگان افزود: بسیاری از ستادها در سطح کشور از وظیفه ذاتی خود دور شده‌ اند و به این نتیجه می‌ رسیم که برای موفقیت باید به سمت کارهای فرهنگی و مردمی برویم.
وی تصریح کرد: در کشور پرونده‌ هایی داریم که به خاطر کاهش آستانه صبر و تحمل و کنترل نشدن خشم، باعث قتل شده و حتی به خاطر موضوع جای پارک ماشین، پرونده قتل داریم.
وی ادامه داد: در یکی از روستاهای کشور به دلیل یک اتفاق ساده، شاهد وقوع نزاع دسته‌ جمعی بودیم که باعث کشته شدن دو نفر شد که یک فاجعه محسوب می‌ شود و رسیدگی به این پرنده منجر به صدور حکم قطعی زندان برای 100 نفر شد
دبیر ستاد ملی صبر گفت: ما باید مردم و رسانه‌ ها را وارد عرصه توسعه فرهنگ صبر در جامعه کنیم چون هر جایی که مردم وارد عرصه شدند، شاهد موفقیت بوده‌ ایم.
محبی تاکید کرد: استفاده از رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات توسعه فرهنگ صبر در جامعه است.
وی افزود: تیم‌ های ورزشی به خصوص تیم ملی فوتبال ما در رقابت های جام جهانی می‌ توانند با رعایت اخلاق ورزشی و کنترل خشم، الگوی فرهنگ صبر در سطح ملی و حتی جهان باشند.
محبی گفت: توسعه فرهنگ صبر باعث کاهش آسیب‌ های اجتماعی و جرایمی می شود که به ساده‌ ترین شکل ممکن فاجعه بزرگ را رقم می‌ زند.
وی بیان داشت: گلستان جزو استان‌ های پیشرو در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش و احکام جایگزین قضایی است.
به گزارش ایرنا، دبیر ستاد ملی صبر کشور در جمع خبرنگاران در گرگان نیز گفت: با توجه به نوپا بودن این ستاد، فعالیت های عمده ما در گام نخست، فرهنگی، آموزشی و رسانه ای است که در ترویج فرهنگ صبر به عنوان هدف اصلی ستاد، نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
محبی با اشاره به این که ابلاغ تشکیل ستادهای استانی هفته قبل ارائه شده، افزود: در همین مدت استان گلستان به عنوان استان اول، اقدام به تاسیس و راه اندازی این ستاد نمود که این مهم نشان می دهد، گلستان استان پیشرو در صلح و سازش در پرونده های قضائی است.
وی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا مساله صبر، بخشایش و رضایت در جامعه نهادینه شود و فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج پیدا کند.
وی ادامه داد: اگر در دستگاه قضایی به صلح و سازش پرداخته شود، از رسیدگی به پرونده ‎های مهم جامعه فاصله می‎گیرد و براین اساس در ستاد صبر این مهم را دنبال می‎ کنیم.
محبی گفت: این ستاد به شکل فراقوه ‎ای و با تاکید مقام معظم رهبری که دستگاه‎ ها به دنبال اقدامات فراسازمانی باشند و نقش خود را در آسیب‎ های اجتماعی مشخص کنند، شکل گرفت.
دبیر ستاد ملی صبر کشور افزود: در این ستاد کمیته تخصصی فضای مجازی و شبکه ‎های اجتماعی راه‎ اندازی شده که دنبال ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش در جامعه است.
وی تصریح کرد: هفت کمیته دیگر نیز در ستاد ملی صبر تشکیل شده که در آن کمیته ها از فعالان اجتماعی، متخصصان و روحانیون استفاده کرده ایم و با ارائه راهکار دقیق و کارشناسی در صدد این هستیم آسیب‎ های اجتماعی در جامعه کم ‎تر شود و در مجموع حدود 15 هزار همیار صبر در کشور با این ستاد ملی همکاری دارند.
محبی افزود: همیاران صبر، با راه انداختن پویش های اجتماعی در فضای مجازی تلاش می کنند نکات ظریف و کلیدی اخلاقی - رفتاری که می تواند از بروز خشونت های کلامی بکاهد و آن ها را اصلاح کند در جامعه نهادینه نمایند.
وی خاطرنشان کرد: کاهش 65 درصدی خشونت کلامی در فضای مجازی در مدت 10 روز ، نتیجه یکی از پویش های اجتماعی است که با استفاده از همین ظرفیت راه اندازی شد.
دبیر ستاد ملی صبر گفت: علاقه مندان به همکاری با این ستاد می توانند با مراجعه به سامانه این ستاد به نشانی www.sabr.ir نامنویسی کرده و نیز می توانند برای آزادی زندانیان، کمک های معنوی و مالی به بکنند.
/1860/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.