به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین برگزار افزود: تمدن انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است و خلاء آن موجب شده که در میانمار، مسلمانان قتل عام می شوند و جانی میانمار جایزه صلح می گیرد.
وی ادامه داد:این موارد نشان می دهد جهان تشنه معارف الهی و انسانی است و اربعین نمایش این معارف الهی است و آینده جهان با معارف الهی و اسلامی ساخته خواهد شد.
عابدینی خاطر نشان ساخت:امیدواریم در آستانه اربعین حسینی بتوانیم گام های بلندتری در این خصوص برداریم و در تعظیم شعائر حسینی مشارکت داشته و در برگزاری هر چه باشکوه تراین حرکت مذهبی حماسی نقش خود را ایفا نمائیم.
وی افزود:باید معارف دینی همواره در زندگی ما جاری باشد آن چنانکه یک روحانی مسیحی به نام جرج جردان 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کرد و همواره شوق و علاقه وی در این باره افزایش یافته ، ما نیز در این راه قدم برداریم تا در پیشگاه امیر مومنان شرمنده نباشیم.
آیت الله عابدینی ادامه داد: در باب قرآن قدم هایی برداشته شده ولی فاصله ما در این زمینه تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین اضافه کرد:امروزه مردم سوریه نسبت به ما اهمیت امنیت را در برابر آب و نان درک می کنند و ما در این کشور ایمن باید قدر دان این نعمت باشیم.
وی افزود: امیرمومنان در معرفی خود فرمود من کوهی سر به فلک کشیده هستم که از دامنه های آن سیل جاری است و همیشه تمدن ها کنار چشمه ها شکل گرفته اند.
عابدینی خاطر نشان ساخت: اگر ما به تمدن انسانی نگاه کنیم باید در کنار رودهای جاری خطبه های نهج البلاغه؛ تمدن انسانی را بسازیم و مقام معظم رهبری نیز بارها به این تمدن انسانی اشاره کرده است.
وی افزود:در روزهای اخیر استان قزوین مرحوم حاج ناصر همافر یکی از پیشکسوتان انقلاب را که یکی از گوهرهای معنوی و انقلابی بود را را از دست داد که سرمایه معنوی جامعه ما به حساب می آمد.
6101* 6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.