به گزارش خبرآنلاین لرستان،  خدانظر دریکوند در این بازدیدها که مشاور اجرایی ، روسای ادارات دوره اول متوسطه و اطلاع رسانی و روابط عمومی و کارشناس مسئول آموزش ابتدایی نیز حضور داشتند ، افزود : ما می خواهیم انسان هایی را تربیت کنیم که همدیگر را دوست بدارند ، با رازهای یکدیگر بازی نکنند ، همدیگر را با القاب زشت صدا نکنند ، از شادی یکدیگر شادو از ناراحتی همدیگر اندوهگین باشند.

وی خاطر نشان کرد : گرچه آموزش دانش ، آمادگی برای تست و کنکور در جای خود باارزش و مهم است ؛ اما نباید فراموش کرد که هدف غایی آموزش و پرورش تربیت انسانی است که مهارت های اجتماعی و زندگی را بداند.

دریکوند تاکید کرد : هر جامعه و کشوری برای توسعه و پیشرفت آرمان ها و هدف هایی را مشخص می کند و برای دستیابی به آن اهداف وظایف ، نقش ها و مسئولیت هایی را برای دستگاهها و نهادهای مختلف تعریف می کند .

وی بر این نکته تاکید کرد که رسالت آموزش و پرورش تربیت نسل آینده ساز کشور است و ادامه داد : تربیت انسان مطلوب غایت و هدفی است که در دستگاه تعلیم و تربیت دنبال می شود.

دریکوند اضافه کرد : هر ملت و کشوری بر اساس ارزش ها ، جهان بینی و دیدگاه تربیتی خود مصادیق انسان کامل را در حوزه آموزش و پرورش خود مشخص می کند وسند تحول بنیادین هم بر اساس نظام ارزشی ارزشی اسلام ویژگی ها و مصادیق این انسان کامل را دقیقاً مشخص کرده که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد : سعادت و خوشبختی افراد در ارتباط با جمع معنا پیدا می کند و هرچه که دستگاه تعلیم و تربیت میل به همکاری ،هم افزایی ، تعامل و ارتباط سازنده با دیگران را در افراد افزایش دهد به همان اندازه به اهداف سند تحول بنیادین نزدیکتر شده است.

دریکوند در ادامه افزود : توفیق دستگاه تعلیم و تربیت زمانی است که دانش را در افراد به بینش تبدیل کنیم و این بینش در رفتارو کردار دانش آموزان تجلی پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که باید فرهنگ صحیح در جامعه متحول و نهادینه شود و واژه هایی مانند صداقت ،سلامت ،راست کرداری و درست گفتاری به عنوان ارزش تلقی شود و واژه هایی مانند دروغ ، خیانت ، تعدی و تعرض به حقوق دیگران به عنوان ضد ارزش معرفی شود.

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که دانش آموزان بیش از آنکه به گفتار ما توجه کنند ؛رفتار ما را زیر نظر گرفته و از آن تاثیر می پذیرند و اضافه کرد : باید واژه های مانند صداقت ،راستگویی ،نوعدوستی ،ایثار و فداکاری را با عمل و رفتار خود به دانش آموزان بیاموزیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از بازدید از آموزشگاههای منطقه ویسیان در شورای اداری آموزش و پرورش ویسیان حضور پیدا کرد و در جریان اقدامات و فعالیت های آموزش و پرورش این منطقه قرار گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755813
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.