مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به پدیده فرار مغزها در کشور اشاره کرد و گفت: این مقوله تهدیدی برای ۱۰ سال آینده کشور است و نهادینه سازی هویت ملی و دینی و حس وطن پرستی برای دانش آموزان از سوی معلمین لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید قربانی امروز در دومین جشن بزرگ تلاش در سنندج، افزود: شادی امروز نتیجه به بارنشستن تلاش و دلسوزی‌های مجدانه معلمین و دانش آموزان است و بایستی بارقه های امید برای موفقیت‌های بعدی در عرصه های گوناگون پایدار باقی بماند.

وی کسب رتبه های برتر کشوری در زمینه های گوناگون در کردستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی خانواده ها و کمبود فضا و تجهیزات مطلوب مردم کردستان نیز به جهت اهل فرهنگ و طالب علم و دانش بودن مانع نفوذ جدی نواقص و کمبود ها در حیات خویش شدند.

قربانی اظهار داشت: در کنار داشتن فضای فرهنگی در کردستان جامعه فداکار معلمین بدون هیچ چشم داشتی با جان و دل از خود مایه گذاشتند و دانش آموزان طالب علم نیز با تلاش شبانه روزی خود موفقیت های زیادی را رقم زدند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر افزایش خود پنداری و اعتماد به نفس مخاطبین هدف تاکید کرد و گفت: باور و ایمان به توانایی های دانش آموزان در گام برداشتن بلند تر در زمینه های علمی و پژوهشی و فرهنگی نیز موثر است لذا با وجود ظرفیت های متفاوت امکان حرکت مستمر وجود دارد.

قربانی به کسب رتبه های برتر رشته های مختلف نیز گریزی زد و خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ نفر رتبه زیر سه هزار را کسب کردن و امسال این رقم به ۹۵۰ نفر رسید و در حوزه ورزش نیز با کسب رتبه ۵ کشوری به نسبت سال گذشته رشدی جهشی یافته است.

وی عنوان کرد: از آنجا که رتبه علمی و پذیرش کردستان در آزمون های دولتی به ترتیب ۱۰ و ۲۷ است شاهد برخی تبعیض ها در جذب دانشگاه هستیم که بایستی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

قربانی خطاب به جامعه تعلیم و تربیت افزود: جامعه امروز و به تبع دانش آموزان درگیر فضای مجازی مخرب و رفتار های پرخطر هستند که در گفتمان و کمرنگ شدن موفقیت ها در آینده نقش ایفا می کنند و در این میان معلمین و مشاورین با ذکر عوارض این پدیده و توجیه دانش آموزان اقدام و اهتمام لازم ورزند. 

وی به پدیده فرار مغز ها در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این مقوله تهدیدی برای ۱۰ سال آینده کشور است و نهادینه سازی هویت ملی و دینی و حس وطن پرستی برای دانش آموزان از سوی معلمین لحاظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.