محمدامین حسین زهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در مدت چهار سال و با شرکت حدود پنج هزار نفر از دانش آموزان متوسطه با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش خاش اجرا شد.
وی ادامه داد: 250 نفر از این افراد در مسابقات استانی شرکت کردند.
وی بیان کرد: عواملی چون اطفای حریق، پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان اضطراری، احیای قلبی، پانسمان، بانداژ و آتل بندی، چادرزنی، کنترل علایم حیاتی و ارزیابی اولیه و حمل مصدوم به صورت تیمی از جمله آموزش های ارایه شده در این طرح است.
وی با بیان اینکه آموزش فعالیت های امدادی به دانش آموزان به ارتقای ایمنی خانواده ها و جامعه در برابر حوادث کمک می کند، گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح آموزش های لازم را فراگرفته و به خانواده و جامعه انتقال می دهند تا در زمان بروز حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: همانند سازی قشر دانش آموز در زمینه امداد رسانی و کمک های اولیه با موضوع طرح توانمند سازی در مواقع سخت در طول سال تحصیلی از دیگر اهداف طرح دادرس است.
سرپرست جمعیت هلال احمر خاش گفت: دادرس مخفف دانش آموزان آماده در روزهای سخت است که در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت می پردازند.
به گزارش ایرنا بیش از 28هزار دانش آموز در شهرستان خاش تحصیل می کنند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.