به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت الله اکرمی روز سه شنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور در گرگان اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت بر لزوم توجه و تاکید بر اجرا و تکمیل طرح های عمرانی، امسال تاکنون بیش از28 هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی به طرح های عمرانی پرداخت شد که تلاش داریم در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال این رقم باز هم افزایش پیدا کند.
خزانه دار کل کشور بیان کرد: هم اینک یکی از مشکلات جدی کشور، تقدم هزینه ها بر درآمد است که باید با کار و تلاش و تعیین روش های جدید درآمدی، این فاصله جدی و نگران کننده تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور افزود: بودجه امسال کل کشور بیش از 346 هزار میلیارد تومان است اما با گذشت 8 ماه ازسال فقط 171 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.
اکرمی ادامه داد : 53 هزار میلیارد تومان از این درآمد ازمحل فروش نفت ، 51 هزار میلیارد تومان از دریافت مالیات، 35هزار میلیارد تومان از واگذاری دارایی ها و مابقی از سایر محل های درآمدی به دست آمد.
وی اظهار کرد: با وجود فاصله تحقق درآمدهای امسال مطابق برنامه ریزی ها ، باز هم این درآمد در مقایسه با سال قبل 33.5 درصد افزایش دارد.
اکرمی بیان کرد: با وجود افزایش درآمدی امسال و رسیدن به درآمد 171 هزار میلیارد تومانی، مصرف بودجه کشور تاکنون از 196 هزار میلیارد تومان گذشته که لازم است در نحوه مدیریت های کشور و فاصله گرفتن از اتکای صرف به بودجه های دولتی تجدید نظر جدی شود .
خزانه دار کل کشور ادامه داد: وجود مدیران هزینه ای، یکی ازمعضلات جدی کشور و تغییر رویکرد به سمت درآمدزایی مدیران یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای گرفتار نشدن در بحران های مالی و کمبود اعتباری در آینده است.
وی به عملکرد هشت ماهه کشور در تحقق بودجه و درآمد اشاره کرد و گفت: بی تردید با روش های موجود و با توجه به چند ماه باقیمانده تا پایان سال امکان تحقق کامل بودجه پیش بینی شده وجود ندارد.
اکرمی بیان کرد: اگر تلاش بیشتر در این بخش صورت نگرفته و راهی برای افزایش درآمدها اندیشیده نشود در آینده حتی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هم با مشکل مواجه می شویم .
معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ کاهش اتکای دولت به نفت را تصمیمی ستودنی و آینده نگرانه دانست و گفت: حذف کامل اتکا به نفت که اولویت جدی کشور در آینده است با نگاه های کنونی به نحوه مدیریت هزینه زا امکان پذیر نیست .
به گزارش ایرنا ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور به مدت 2 روز در گرگان در حال برگزاری است.
هدف این همایش ایجاد وحدت رویه و تدوین شاخص ها و معیارهای نظارت مالی در کشور است.
3091/1648
خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.