دکتر بابک دایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 9 هزار و 111 میلیارد ریال درآمد عمومی استان در 6 ماه نخست امسال، حدود 1.7 درصد این درآمد را رانندگان متخلف تامین کرده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس، کاهش درآمد حاصل از جرائم رانندگی در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را حاصل ارتقای فرهنگ رانندگی در سطح استان دانست و گفت: هرچند این موضوع از طریق اعمال نظارت بیشتر پلیس با استفاده از تجهیزات پیشرفته و یا تغییر مبلغ جریمه ها حاصل شده باشد باز هم جای امیدواری دارد.
وی اظهار کرد: آنچه مسلم است اینکه دولت به دنبال افزایش میزان درآمدهای عمومی از همه ابزارهای در اختیار خود نیست و خواهان کسب درآمد با استفاده از شیوه های مطلوب و درعین حال مطمئن و پایدار مانند مالیات سبز است؛ موضوعی که امروزه به صورت جدی در جوامع توسعه یافته دنبال می شود.
دائی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار کرد: از درآمد وصولی 6 ماه نخست امسال در استان فارس، هشت هزار و 347 میلیارد ریال درآمد مالیاتی است که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 9 درصدی برخوردار است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، 92 درصد درآمدهای عمومی استان را تشکیل می دهد، افزود: از درآمد مالیاتی یاد شده 2 هزار و 756 میلیارد ریال آن درآمد مالیات بر ارزش افزوده است.
وی با بیان اینکه درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا سهم 540 میلیارد ریالی داشته است گفت : همچنین درآمدهای متفرقه در 6 ماهه اول امسال رقمی معادل 22 میلیارد ریال بوده است .
این مقام مسئول یادآورشد : فارس تا پایان امسال باید درآمد زایی 22 هزار و 714 میلیارد ریالی از منابع مذکور داشته باشد که از این رقم 19 هزار و 600 میلیارد ریال آن درآمد مالیاتی است .
دایی در ادامه گفت : گرچه درنیمه اول امسال سهم 6 ماهه از درآمد مصوب فارس در سال 96 محقق نشد اما پیش بینی می شود وصول درآمدها در نیمه دوم سال سرعت بیشتری به خود بگیرد.
6113/ 2027
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.