به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، علی نمازی در نشست ستاد درآمد، توسعه و تجهیز منابع استان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی را واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی پرداخت می کنند افزود: میزان درآمد مصوب مالیاتی 6ماهه نخست سال 96 ، 6 هزار و 443 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: این میزان درآمد نسبت به میزان مصوب، چهار درصد کاهش یافته است اما نسبت به میزان وصولی مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد دارد.
مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان یادآورشد: درآمدهای مالیات مستقیم شامل نقل و انتقال املاک، حقوق بخش عمومی و خصوصی، اشخاص حقوقی غیر دولتی ، مشاغل و غیره و درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم شامل مالیات بر ارزش افزوده، نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو، عوارض خروج از کشور و سایر کالا و خدمات است.
به گفته نمازی، در 6 ماهه نخست سال جاری سه هزار و 951 میلیارد ریال مالیات به صورت مستقیم و 2 هزار و 257 میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم وصول شده است.
دبیر ستاد درآمد استان یزد همچنین میزان درآمد این مدت را 6هزار و 863 میلیارد ریال و میزان وصولی آن را 6هزار و 381 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: میزان وصولی امسال در این زمینه نسبت به مصوب 7 درصد کاهش؛ اما نسبت به وصولی مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.
میزان درآمد عمومی مصوب سال جاری استان 13 هزار و 707 میلیارد ریال اعلام شد که از این مبلغ 12 هزار و 886 میلیارد ریال مالیات تشکیل می دهد.
در نشست ستاد درآمد استان در خصوص ظرفیت ها و راه های افزایش درآمدی استان از محل این ظرفیت ها بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.
1968*2047* تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.