شاکر رضا مریدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید افرادی که دارای فعالیت زیر زمینی بوده و از مالیات فرار می کنند را شناسایی کرده و با آنان برخورد شود.
وی اظهار کرد: در مبادله های اقتصادی گاهی اوقات به علت نبود شفافیت دلالان و واسطه گران که سود اصلی فعالیت های اقتصادی نصیب آنان می شود ، شناسایی آنان به سختی صورت می گیرد که تنها راه شناسایی این افراد ، تراکنش های بانکی است.
این مسئول ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب قانون و مقررات و از طریق ستاد مبارزه با پولشویی نسبت به بررسی تراکنش های بانکی آنها اقدام کرده که این امر سبب شده که این افراد با نا آرام کردن فضای جامعه و مشوش کردن فضای رسانه ای کشور آن را غیر قانونی جلوه دهند.
این مسئول در پاسخ به آن عده افراد که در خصوص تراکنش های بانکی و در راستای منافع و مصالح خویش در فضای جامعه و برخی رسانه ها تشویش ایجاد کرده اند ، اظهار داشت : وظیفه اصلی اداره امور مالیاتی در واقع وصول مالیات قانونی و واریز آن به حساب خزانه دولت است و هرگونه وصول و مطالبه مالیات در چارچوب قانونی صورت می گیرد.
مریدی گفت: یکی دیگر از موارد مهم قانونی مبارزه با فرار مالیاتی اجرای ماده 231 قانون مالیات های مستقیم است.
وی گفت: براساس این ماده، در مواردی که ادارات امور مالیاتی به طور کتبی از وزارتخانه ها ، موسسه ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی اطلاعات و اسناد لازم را در زمینه فعالیت و معامله ها و درآمد موردی بخواهند ، مراجع یاد شده موظف هستند رونوشت گواهی شده اسناد و اطلاعات لازم را در اختیار آنان بگذارند و درخواست ارائه اطلاعات با مجوز وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام می شود.
مریدی تاکید کرد: براساس بند 2 ماده 274 قانون مالیات های مستقیم از ابتدای سال 95 هرگونه پوشش فعالیت اقتصادی و پرده پوشی درآمد حاصل از آن ، جرم مالیاتی محسوب شده و جریمه های قانونی آن به مجازات محکوم خواهند شد.
وی همچنین به امضای تفاهم نامه در راستای اجرای تبصره ماده 100 با اتاق اصناف استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این ماده ، در سال گذشته هشت هزار و 445 اظهارنامه در هرمزگان بدون رسیدگی و ورود به ماهیت پرونده ، اوراق قطعی آنان را بر اساس درآمد ابرازی مودیان صادر شد که در سریعترین زمان به آنان ابلاغ می شود.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.