به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین رزمایش عملی که روز یکشنبه در هنرستان شهید باهنر شهر گنبدکاووس برگزار شد، برخی ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس 115، انتظامی، ارتش، بسیج و سپاه ، آب و فاضلاب شهری، برق و گاز' حضور داشتند.
رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس درحاشیه این رزمایش عملی به خبرنگاران گفت: دراین رزمایش دانش آموزان با اصول پناه گیری، خروج اضطراری از کلاس و مدرسه، کمک های اولیه، حمل مصدوم و اطفای حریق آشنا شدند.
اصغر نودهی افزود: این رزمایش در راستای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل با همکاری و تعامل برخی ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس برگزار شد.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیز در راستای ماموریت های محوله،کار آموزش و مهارت آموزی به دانش آموزان علاقه مند را در قالب امدادگر برعهده دارد و امسال نیز درسطح حدود 40 مدرسه برنامه های آموزشی برگزار کرده است.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن می شود.
مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی ، تفرقه و جابجایی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول اولیه پدآفند غیر عامل محسوب می شوند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود 70 هزار دانش آموز دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.