به گزارش روز جمعه ایرنا، فرماندار بندرگز در این کارگاه آموزشی گفت: آموزش های مربوط به مدیریت بحران برای روستاها مهم است زیرا در زمان وقوع حوادث ، در درجه اول اهالی باید وارد عمل شوند و اگر آموزش کافی ببینند بهتر امداد رسانی کرده و بحران سریعتر مهار می شود.
علی اصغر میرزایی؛ پیشگیری ، آمادگی و مقابله ، بازسازی و بازتوانی را به عنوان مراحل مقابله و مهار یک بحران اعلام کرد و افزود : توجه به بحث پیشگیری مهم بوده و برنامه ها در این بخش شامل لایروبی رودخانه ها و حوزه های آبریز، مقابله با تعرض به حریم رودخانه ها است.
به گفته وی؛ همچنین دیواره سازی ، رعایت مسیر رودخانه ، بازسازی و مقاوم سازی بناهای مسکونی بویژه در روستاها موجب پیشگیری و کاهش خسارت خواهد شد و در این پیوند تسهیلاتی برای بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی روستاییان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
فرماندار بندرگز افزود: نقش دهیاران به عنوان مدیر بحران هر روستا در جهت توانمند سازی و ایجاد آمادگی در برابر حوادث مهم است وآنان پس از فراگیری آموزش های لازم در زمینه امداد و نجات باید این موارد به مردم انتقال دهند.
میرزائی اظهار داشت : تجهیز روستاها با امکانات مقابله با حوادث در دستور کار دولت بوده و در برخی از روستاهای شهرستان نظیر گز غربی و باغو خدمات خوبی در ارتباط با اطفاء حریق اجرایی شده است.
وی بر توجه به بحث بیمه منازل مسکونی در روستاها تاکید کرد واز دهیاران و بخشداران خواست راهنمائی های لازم در خصوص شرکت های معتبر بیمه ای به روستائیان ارائه گردد تا دغدغه و اصطراب مردم برای مقابله با حوادث و جبران خسارات وارده کاسته شود.
شهرستان بندر گز با حدود 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
ش/1648
ارسال کننده : محمد اسماعیل شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.