به گزارش ایرنا، احمد سلطانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره توان افزایی کشوری ویژه تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر سراسر کشور در استان افزود: یکی از نکات اصلی در مدیریت بحران بحث هماهنگی است و متاسفانه نقاط ضعفی در این حوزه وجود دارد که با تعامل بیشتر دستگاه های متولی برطرف می شود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه ایران اولین کشوری است که در حوزه تشکیل تیم های واکنش سریع در بین جمعیت های ملی وارد میدان شده و تشکیل این تیم ها بر اساس برنامه و سازماندهی اصولی و بلند مدت تداوم خواهد یافت.
سلطانی افزود: در طرح ساماندهی تیم های عملیاتی 13 رسته عملیاتی مختلف تعریف شده است.
وی ابراز کرد: عمده فعالیت های این جمعیت با توان نجاتگران و امدادگران داوطلب به انجام می رسد که هیچگونه رابطه استخدامی با جمعیت هلال احمر ندارند و به عنوان یک کار داوطلبی در کنار این جمعیت به هموطنان خود خدمات ارائه می کنند.
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال کشور ادامه داد: تیم های واکنش سریع برای حضور در لحظات طلایی پیش بینی شده که اهمت بسیار بالایی دارد و این افراد ساماندهی شده اند تا بتوانند در لحظات اولیه وقوع حوادث حضوری به موقع و ثمربخش داشته باشند.
سلطانی افزود: بنابراین از حضور 24 ساعت تیم های واکنش سریع در پایگاه های عملیاتی امداد و نجات بهره گیری بیشتری خواهد شد و بر این اساس در فاز اول در هر مرکز استان سه تیم پنج نفره و یک تیم واکنش سریع سازمان دهی شده است.
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال کشور ادامه داد: براین اساس یک برنامه ریزی دراز مدت آموزشی نیز برای تیم های واکنش سریع در کشور پیش بینی شده است که نزدیک به 1000 ساعت آموزش عملیاتی را باید سپری کنند که هم اکنون در ابتدای راه هستیم.
وی اظهار کرد: هدف اصلی در مدیریت بحران بحث پیشگیری و کاهش اثرات حوادث است که امیدواریم با تشکیل تیم های واکنش سریع به عنوان یک سازمان پاسخگو آمادگی های لازم در بحث امداد و نجات افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی خطر از مباحث مدیریت بحران به شمار می رود که با همت تمامی رسانه های گروهی این مهم انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در چهاردهمین دوره توان افزایی کشوری ویژه تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر سراسر کشور در زنجان 150 نفر حضور دارند که به مدت چهار روز آموزش های تخصصی را فرا می گیرند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.