به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین بهره برداری متمرکز از این مدارس که در دبستان برکت بزرگمهر گنبدکاووس انجام شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد: در سال های قبل نیز سه مدرسه دیگر توسط بنیاد برکت در این شهرستان احداث و به آموزش و پرورش تحویل شده است.
فرج الله رزاقی افزود: امروز نیز شاهد بهره برداری از سه مدرسه که دو باب آن در روستاهای آبادان تپه و کاکا احداث شده و دبستان برکت بزرگمهر در شهر گنبدکاووس توسط این بنیاد هستیم که در واقع هدیه ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم شهرستان گنبدکاووس می باشد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گنبدکاووس با 450 مدرسه، امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را انجام می دهد افزود: 150 آموزشگاه از این تعداد نیاز به مقاوم سازی دارد که با افتتاح مدارس امروز، این تعداد به 147 مدرسه کاهش یافت.
رزاقی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال یک مدرسه دیگر نیز که از سوی بنیاد برکت در شهر گنبدکاووس در حال احداث است به بهره برداری می سد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 25 مدرسه با مشارکت خیرین شهرستان در گنبدکاووس در حال احداث است و بنیاد برکت می تواند با گسترش فعالیت های مدرسه سازی خود در شهرستان کمک بزرگی به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت منطقه بکند.
به گزارش ایرنا، مدرسه برکت شهید شادکام روستای آبادان تپه، مدرسه برکت مالک اشتر روستای کاکا و دبستان برکت بزرگمهر گنبدکاووس که امروز افتتاح شد در مجموع دارای 28 کلاس درس است و سه هزار و 121 متر مربع زیربنا دارند که برای بهره برداری از آنها 37 میلیارد ریلا هزینه شده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می باشد و مدرسه سازی یکی از فعالیت های این بنیاد بویژه در مناطق محروم کشور است که در قالب ساخت یک هزار مدرسه در مناطق محروم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در حال انجام است.
این بنیاد از سال 1387 تاکنون 32 مدرسه با 224 کلای درس و با اعتباری بالغ بر 168 میلیارد و 795 میلیون ریال در مناطق محروم استان گلستان احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده است.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.