به گزارش خبرنگار ایرنا رمضان یازرلو شامگاه جمعه در محل یازدهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: یک دهم کتاب ‌های ارائه شده نمایشگاه امسال مربوط به حوزه هنر است، درحالی که نیاز هنرمندان حوزه مختلف در استان بیش از این است.
وی ؛ توسعه کتاب، آموزش و فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی در استان را به عنوان زیر ساخت بیان کرد و عنوان داشت: کتاب، کتابخانه و کتابخوانی جزو زیرساخت‌ ها بوده که با آموزش در آمیخته است.
معاون ارشاد اسلامی گلستان؛ ارتباط بین کتاب و هنر نمایش را ترغیب شهروندان به مساله مطالعه عنوان کرد و افزود: در این مسیر باید از برنامه های هنری متنوع مانند فعالیت های نمایشی استفاده لازم را ببریم.
یازرلو ادامه داد: نمایشگاه امسال در مقایسه با سال ‌های گذشته از منظر و نگاه فرهنگی و هماهنگی‌ و اطلاع ‌رسانی مطلوب تر است که استقبال مردمی، میزان خرید بن و کتاب ها این مساله را نشان می دهد.
وی، استقبال گسترده از نمایشگاه کتاب را از دستاوردهای اقدامات دولت در زمینه فرهنگ بیان کرد و تاثیرگذار در افزایش سرانه مطالعه دانست وهمچنین با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود که سعی شده امسال کتاب های دانش بنیان بیشتری در معرض دسترسی و خرید مردم قرار گیرد.
یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان از 25 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گرگان آغاز شد و تا فردا شب (شامگاه یکشنبه) 30 مهر ماه ادامه دارد.
500 ناشرکشوری در این نمایشگاه تازه های نشر را ارائه کرده اند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.