به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در مراسم تکریم ومعارفه استاندار گلستان در گرگان اظهار کرد در جهت دستیابی به توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.
وزیرکشور با ببان اینکه اقتصاد مقاومتی مطالبه مردم و یک امر واجب و مهم است که باید محور کار مسئولان باشد، تاکید کرد: استانداران باید ظرفیت‌های استان را برای اجرای اقتصاد مقاومتی بسیج کنند و سرمایه خارجی و داخلی را جذب کرده و اقتصاد کشور و استان‌ها را با کمک هم نجات دهیم.
رحمانی‌فضلی تاکید کرد: استانداران باید در حوزه سیاست داخلی و آسیب‌های اجتماعی فعال باشند و در حوزه رفتاری نیز به موضوع اعتدال توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: اعتدال برابر با عقلانیت است و هیچ فردی افراط و تفریط را نمی‌پسندد و برای ما گروه‌های سیاسی خاص موضوعیت حمایت خاص را ندارد و هر گروه و فردی که رفتار اعتدالی داشته باشد در دولت جای خواهد داشت اما افرادی که با این دولت بخواهد همکاری کند باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد.
وزیر کشور بیان کرد: بانوان شایستگی انتصاب در مسئولیت را دارند و باید در استان گلستان نیز به بانوان در عرصه مدیریت توجه ویژه شود و از جوانان نیز به طور ویژه استفاده شود.
وزیر کشور اضافه کرد که در سالن جلسات خانم های مدیر کمتر دیده می شوند و انتظار است خانم ها و جوانان با قابلیت های فراوان و تحصیلات ،حداقل ١٠درصد مدیریت ها را برعهده بگیرند.
وی با بیان اینکه کادرسازی مهم است و باید از جوانان استفاده و هماهنگی و تعامل باشد، افزود: اقتضای عقل همکاری و هماهنگی و تعامل و محور کارها تعامل است.
رحمانی فضلی متذکر شد: ما تلاش زیادی در پرورش مدیران نداشتیم و این موضوع باید مورد توجه و تاکید استانداران قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تاکید عقل بر همکاری و هماهنگی است و استانداران باید محور هماهنگی باشند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: استانداران باید برخی چیزها را نشنود، نبیند، از کنار برخی مسائل رد شود و بگذارند مردم قضاوت کنند زیرا قضاوت مردم آگاهانه و درست است.
رحمانی فضلی اضافه کرد که دولت را با رکود 58 درصدی ،تورم‌ 45 درصدی و تحریم از دولت دهم تحویل گرفتیم اما با حمایت مردم،لطف خدا و هدایت رهبری این شرایط نامطلوب را پشت سر گذاشتیم.
وزیر کشور با اشاره به مشکلات دولت روحانی افزود: برجام به عنوان یک موضوع مهم بود و فشارها بر ایران زیاد بود و ایران نمی‌توانست نفت و کالا را حمل و نقل کند و اراده دولت در گام اول این بود که تهدیدها رفع شود و شرایط بهتری در عرصه بین‌المللی برای ایران ایجاد شود.
رحمانی فضلی گفت: دو سال طول کشید تا برجام نتیجه دهد و امروز دولت آمریکا هوس‌های دیگری را در سر دارد و ادبیات آقای ترامپ نشان از ضعف او و آمریکا است.
وی بیان کرد: امروز ادبیات و رفتار آمریکا ادبیات غیر حرفه‌ای و دیپلماتیک است و ما نسبت به این اتفاقات طلبکار هستیم.
وزیر کشور تاکید کرد: رفتارهای آمریکا در تاریخ نشان می‌دهد او جنایت می‌کند و داعش و گروه‌های تکفیری را به وجود آورده و باید به جهان پاسخ دهد درحالی که امروز حرف‌هایی را می‌گویند که شایسته خود آمریکا است و همه متوجه شدند که آمریکا قصد دارد بین ایران و کشورهای منطقه اختلاف بیاندازد که دنیا در این خصوص موضع گرفت و حقانیت ایران اثبات شد.
رحمانی‌ فضلی گفت: کشورهای منطقه می‌دانند که ایران و سپاه حامی آنان بوده و به درخواست خودشان در مقابل تجاوز بیگانگان و استکبار جهانی ایستاده است و ما در چهارچوب قوانین بین‌المللی اقدامات را انجام می‌دهیم و تا جایی که شرع و قوانین بین‌المللی به ما اجازه دهد تجهیز می‌شویم و برابر تهدیدها ایستادگی و مقاومت می‌کنیم.
وی افزود: ترامپ یک تحریف تاریخی انجام داد و گفت خلیج عربی و با هوشیاری و اقدامات به موقع مردم در فضای مجازی، پایگاه خبری ریاست جمهوری آمریکا نیز مجبور شد خلیج عربی را به خلیج فارس تغییر دهد.
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به انتصاب استاندار گلستان افزود: استاندار گلستان موفق بوده و عملکرد آن از متوسط ملی بالاتر است هر چند می شد بهتر از این عمل کرد اما کوتاهی نشده است و از خدمات صادقلو در جای مناسب و مطلوب استفاده می شود ونیز استاندار جدید گلستان پیش از این در هر جا بوده با انگیزه و ازقدرت تعامل و مشورت اجرایی بالایی برخوردار بوده است و امیدواریم با اجماع در خصوص وی و هماهنگی با نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان مجموعه شرایط برای توسعه استان فراهم شود.
وزیر کشوراظهار کرد: مناف هاشمی از نیروهای فعال و زحمتکش هستند که من همیشه از ایشان دفاع کردم، انسان موفقی است که تجربیات اجرایی خوبی داشته و جدی و پیگیر امور است.
وی اضافه کرد: ما در انتخاب‌ها مجموعه مسائل را در نظر می‌گیریم و هاشمی مدیون هیچ شخص و یا جناح و حتی مدیون وزیر کشور نیز نیستند زیرا ما بر اساس شاخص‌ها ایشان را ارزیابی و انتخاب کردیم.
رحمانی فضلی گفت که استاندار باید خصلت بزرگواری داشته باشد، از برخی مسائل رد شود ،فضای مجازی مهم نباشد به کار ما مردم نگاه می کنند و باید استان را با همکاری وتعامل اداره کند و به سمت توسعه حرکت دهد، ما در سطح کشور رهبری داریم که در سخت ترین شرایط بدون مشکل کشور را هدایت می کنند.
به گفته وی؛ ملاک قانون اساسی است و نباید کسی فکر کند که به او اجحاف شده است و هر کسی که به کشور خدمت کند از او استفاده می کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد که با همه شرایط ویژگی هایی که گلستان دارد برای توسعه و پیشبرد آن نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر است.
در این مراسم از خدمات چهار ساله حسن صادقلو قدر دانی و سید مناف هاشمی به عنوان استاندار جدید گلستان معرفی شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.