به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی روز دوشنبه در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس افزود: اگر صحیفه سجادیه به عنوان «اخت القرآن» خواهر قرآن مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد و در زوایای زندگی مردم جاری شود، به طور قطع وضع نابسامان جامعه نیز سامان می یابد.
وی بیان داشت: صحیفه سجادیه گنجینه ارزشمندی است که امضای امام سجاد (ع) و امام محمد باقر(ع) پای این کتاب است که نباید از آن تنها به عنوان دعا و مناجات استفاده کرد بلکه باید از ابعاد مختلف آن درس گرفت.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) با آسیب شناسی دوران خود سه جبهه مبارزه با فقر، جهل و ظلم را گشودند، گفت: در جبهه مبارزه با فقر به نیازمندان رسیدگی و بردگان را آزاد می کردند و به آن ها قرآن و معارف دینی را آموزش می دادند که باید از این حرکت امام در دوران خودمان برای کمک به محرومان و آزادی زندانیان استفاده کنیم.
ارباب سلیمانی اظهار کرد: امام سجاد (ع) در جبهه مبارزه با جهل نیز در پایان عمر با ارزش خود از میان غلامان 170 نفر شخصیت علمی را برای ترویج معارف اهل بیت(ع) تربیت کرد که در زمان امام صادق (ع) این تعداد به چهار هزار نفر رسید.
وی گفت: برگزاری کنگره به نام ائمه از چند سال پیش با هدف تقویت فرهنگ قرآن و عترت و وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی در ایران اسلامی کلید خورد و پیشنهاد شد هر استان به یکی از ائمه اطهار توجه و توسل پیدا کند و این حرکت در استان ها شروع شد.
این مسئول ادامه داد: در استان هرمزگان نیز یک حرکت فرهنگی به طور کامل حساب شده از 6 سال پیش به نام امام سجاد(ع) رقم خورد و امروز برگزاری هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را شاهد هستیم.
هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) امروز دوشنبه با حضور اندیشمندان، علما و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.
در این کنگره یک روزه شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژورژیک آبراهامیان (ابراهیمی) مترجم صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنستان به عنوان میهمانان خارجی و هم چنین آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به عنوان سخنران ویژه حضور داشتند.
برنامه های بخش بین المللی کنگره هفتم، از 12 محرم در 15 کشور از قاره های مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلستان ، آرژانتین، اسپانیا ، بلژیک و میانمار آغاز و تا 25 محرم ادامه دارد.
کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌ شود.
امسال هفتمین سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاکنون، یکهزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده است و بیش از یکهزار سخنرانی علمی شکل گرفته و 12 استان کشور و 15 کشور در سطح جهان در برگزاری کنگره مشارکت دارند.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.