امام جمعه ارومیه گفت: مردم و مسئولان استانی باید در راستای اشاعه موقوفات قرآنی در آذربایجان غربی اهتمام ویژه ای داشته باشند. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۱۷ شهریور که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: باوجود موقوفات دینی بسیاری در استان و شهر ما، متاسفانه موقوفات قرآنی بسیار کم و ناچیز است که دراین راستا بر مردم و مسئولان استانی وظیفه است تا به منظور اشاعه موقوفات قرآنی حتی به صورت مشارکتی اهتمام جدی داشته باشند. 
وی با بیان اینکه برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از افتخارات بزرگ برای ارومیه و آذربایجان غربی بوده است خاطر نشان کرد: این اتفاق قرآنی مایه نزول برکات الهی بر این استان و مردم بوده است که بیان گر قرآنی بودن این شهر و فعالیت های گستره قرآنی مردم است، امید است آذربایجان غربی در سایه بهره مندی از این نعمت مورد لطف و رحمت پروردگار قرار گیرد. 
حجت الاسلام قریشی در ادامه ضمن اظهار گلایه ای از مردم و مسئولان استانی در خصوص حضور کمرنگ در مسابقات قرآنی مذکورگفت: متاسفانه در این مسابقات شاهد حضور کمرنگ مردم و به ویژه مسئولان هستیم که باعث شرمساری یک کشور مسلمان است، شایسته است مردم با حضور گسترده خود در مسابقات بین المللی قرآن کریم ضمن بهره مندی از این معجزه عظیم پروردگار، قرآنی بودن استان و ملت این استان را در کشور بیان کنند.
وی با اشاره به کشتار گسترده مسلمانان بی گناه میانمار تصریح کرد: چگونه مردمانی که دم از رعایت انسانیت، حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات می زنند در مقابل این ظلم و کشتار زنان و فرزندان بی گناه سکوت اختیار کرده و سخنی از حقوق بشر به میان نمی آورند مگر شهادت مسلمان مظلوم میانمار از کشته شدن حیوانات غرب جهان کم تر است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: سکوت رهبران و حاکمان اسلامی نیز در این اقدام بسیار تعجب آور بوده و کوتاهی مسلمانان را برای دفاع از حق مسلمان دیگر نمایان می سازد، بنابراین برهمه مجامع ببن المللی به خصوص مجامع اسلامی واجب است که در راستای مقابله با نسل کشی مسلمانان سکوت نکرده و با دفاع از حق مسلمانان وارد عمل شوند.
امام جمعه ارومیه در خطبه دیگر خود با تاکید بر فضایل بی شمار حضرت علی در کتب شیعه و سنی و ضمن تبریک عید غدیر  خم خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم در خصوص فضایل حضرت علی می فرماید، علی از فضیلت های والایی برخوردار است که به جهت کثرت قابل شمارش بر هیچ کس نبوده، همچنین میفرماید، هرکس یکی از فضایل علی را نقل کنددر حالی که خود نیز به آن آگاه است خداوند گناهان گذشته و حال اورا خواهد بخشید و هرکس یکی از فضیلت های علی را کتابت کرده و نگاه دارد فرشتگان الهی تا زمان باقی ماندن آثار آن نوشته از خداوند برای آن فرد طلب استغفار خواهند کرد. 
وی ادامه داد: در این روز پربرکت بر تمامی مسلمانان و به ویژه شیعیان حضرت علی وظیفه است تا مراسمات شایسته ای در خور آن حضرت و به میزان وسع خود برگزار کرده و به نقل و گستردگی فضایل حضرت علی بپردازند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.