به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه به مناسبت شهادت حضرت زین العابدین(ع) در حرم مطهری رضوی افزود: انقلاب عاشورا رهبر زمینه ساز، رهبر اجرایی و رهبر نهادینه ساز داشت.
وی از امام حسن مجتبی(ع) به عنوان رهبر زمینه ساز انقلاب عاشورا یاد کرد و افزود: رهبر اجرایی این انقلاب حضرت سیدالشهدا(ع) و رهبر نهادینه ساز نیز امام سجاد(ع) بود و اینکه انقلاب عاشورا در تمام جوامع و ملل غیرمسلمان و غیرشیعه ابدی شده به خاطر این است که از نظر ماهیت رهبری، در دنیا سابقه نداشته که یک انقلاب با رهبری سه معصوم صورت گیرد.
وی ادامه داد: انقلاب عاشورا از نظر فیزیکی و ساختاری کوچک است اما با فعالیت های امام سجاد(ع) نقش دگرگون سازی آن حرکت در جامعه زمان خود و در جوامع بعدی وسیع تر و گسترده تر شد و به یک نهاد و واقعیت غیرقابل تغییر تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: دگرگون سازی انقلاب عاشورا تا ظهور بقیه الله وجود دارد که آن حضرت هم با قدرت عاشورا و کربلا می آید و دگرگون سازی جهان را با عنصر بازمانده و باقی مانده از انقلاب عاشورا ادامه می دهد.
آیت الله علم الهدی گفت: تعبیر ما از امام سجاد(ع)، زین العابدین بیمار است در حالی که ایشان 40 سال روی ماجرای کربلا کار کرد تا صبغه آنرا حفظ کند و ماجرای کربلا و عاشورا نافذ شد که در دنیای بشریت بی سابقه است.
وی با بیان اینکه باید فلسفه عملیاتی امام معصوم(ع) را بشناسیم، افزود: حضرت سجاد(ع) در وسط بازار مدینه ماجرای کربلا را تعریف می کرد و مردم متحول می شدند به طوری که در همه بازار مدینه انقلاب می شد.
وی اظهار کرد: آن حضرت غلامان و بردگان را می خرید و تربیت انقلابی کرده و آزاد می نمود و این افراد در همه بلاد اسلامی پخش می شدند و حقایق انقلاب عاشورا را برای دیگران بازگو می کردند. نباید تعریف ما از امام سجاد(ع) زین العابدین بیمار باشد که هر جا آب می دید به یاد کربلا می افتاد و فقط گریه می کرد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی *‌* انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.