به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مردم شهرستان شهرکرد پس از عزاداری عاشورای حسینی، با حضور در مصلی بزرگ شهرکرد و امامزاده 2 خاتون نماز ظهر عاشورا را به یاد شهدای دشت کربلا اقامه کردند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلی شهرکرد به بیان فرازهایی از اهداف قیام عاشورا پرداخت و برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا را مهمترین درس نهضت حسینی عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ایثارگری و شهادت، مقاومت و پایداری، عشق به خدا و عبودیت حق، اجرای احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگهداشتن ارزشهای الهی و جلوگیری از انحراف اسلام را از درسهای مهم قیام عاشورای حسینی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، نماز ظهر عاشورا در مصلی شهرکرد، مسجد سبزپوشان اشکفتک شهرکرد و امامزاده 2 خاتون اقامه شد.
اقامه نماز اول وقت از جلوه های قیام عاشوراست که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در بحبوحه جنگ و در حالی که دشمن آنان را محاصره کرده بود، آن حضرت و یاران باوفایش آخرین نماز خود را در ظهر عاشورا اقامه کردند، به همین مناسبت شیعیان جهان بخصوص ایرانیان به تاسی از آن امام بزرگوار نماز ظهر و عاشورا را پس از عزاداری عاشورا اقامه می کنند تا این فریضه در بین امت اسلامی پایدار بماند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.