به گزارش ایرنا، مراسم های عزاداری گسترده ای در سراسر استان اصفهان و از جمله شهر اصفهان شامگاه شنبه مصادف با شب عاشورای حسینی برپا بود.
این مراسم ها همزمان با نماز مغرب و عشا آغاز شد و جمعیت حاضر در نماز جماعت مساجد در این شب به بیشترین میزان در سال رسید.
مردم سیاه پوش اصفهان با شرکت در این مراسم ها، ضمن بهره گرفتن از سخنان علمای دین و آشنایی با معارف اسلامی، همراه با مرثیه سرایی علما و مداحان بر مصائب اهل بیت (ع) در روز عاشورا و بویژه مصائب وارد شده بر امام حسین (ع) گریستند.
گلزارهای شهدا، امامزادگان، بقاع متبرکه، مصلاها، مساجد، تکایا، حسینه ها، مهدها و بسیاری از مراکز فرهنگی شهر میزبان برگزاری برنامه های عزاداری بود.
امسال در بسیاری از مراسم های عزاداری تصاویری از محسن حججی شهید مدافع حرم نصب شده بود و بسیاری از سخنرانان با بهره گرفتن از نحوه شهادت وی، مرثیه های عزاداری تمثیل می کردند.
شب گذشته در بسیاری از محله های اصفهان هیئت های مذهبی و دسته های عزاداری با حضور در مساجد، تکایا، حسینه ها و سایر مراکز دینی محله های مجاور، ضمن اعلام مودت با محله های مجاور خود، دستور دین مبنی بر 'دوستی با دوستان اهل بیت (ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت (ع)' را به منصه ظهور گذاشتند.
بسیاری از هیئت های مذهبی در پایان مراسم های خود به پخش نذری در بین عزاداران حسینی پرداختند.
همچنین صبح امروز نیز برنامه های مشابه از ساعات اولیه صبح در سراسر استان آغاز شده و در حال اجرا است.
در شهر اصفهان بسیاری از دسته های عزاداری با حضور در میدان تاریخی امام خمینی (ره) سوگواری می کنند.
بسیاری از جوانان در 10 روز گذشته بویژه در سه شب گذشته با راه اندازی تاق نصرت، چایخانه و ایستگاه های صلواتی اقدام به پخش نذری در بین مردم کرده اند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در نماز جمعه هفته گذشته از افزایش هرساله برنامه های عزای حسینی در استان اصفهان تجلیل کرد.
گ /7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.