به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در حاشیه آیین عزاداری شب تاسوعا در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به ویژگی های برجسته شخصیت امام حسین (ع)، افزود: سالار شهیدان به عنوان یک انسان کامل، بهترین اسوه و الگوی برای مردم و بویژه مدیران است.
آیین عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور جمعی از مردم عزادار شهر کرمان، در حسینیه ثارالله برگزار شد.
استاندار کرمان در شب تاسوعای حسینی به همراه آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و همچنین جمعی از مسئولان استان، در آیین عزاداری شب تاسوعا در حسینیه ثارالله شرکت کردند.
تاسوعا یا نهم محرم سال 61 قمری روزی است که امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان از طرف سپاهیان یزید محاصره شدند و با وجود اینکه آب به روی صحابه و خاندان سومین امام شیعیان(ع) بسته شده بود اما آنان با اراده و ایمان خود در برابر این مصایب ایستادند تا آرمان و هدف خود را از این نهضت بزرگ به همگان نشان دهند.
نهم محرم در واقع سرآغازی برای شهادت بود که در آن سرنوشت رهروان حق و حقیقت آشکار شد و گروهی انسان پاک سرشت در ساعتی مانده به قیام عاشورا با درک نهضت امام حسین (ع) از لشگر دشمن به سپاهیان اسلام پیوستند و قدم در مسیر قرب الهی گذاشتند.
حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز تاسوعا با ایثار و رشادت خویش در تاریخ اسلام ماندگار و به عنوان نماد حق طلبی در میان شیعیان شناخته شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.